Video ZF Esenţial în business. Alexandru Şoaică, KPMG: Companiile trebuie să-şi înveţe angajaţii să îşi automatizeze o parte din sarcini

Autor: Adelina Mihai 19.06.2019

Companiile au încercat să diminueze în ultimii ani riscurile cu care se confruntă afacerile lor pe fondul avansului tehnologic, însă afacerile sunt vulnerabile în continuare, câtă vreme angajaţii nu îşi adaptează competenţele la nevoile de pe piaţă.

”E greşit să credem că un business are tradiţie, e puternic şi va dăinui. Oamenii vor schimbare, vor să se diferenţieze, ce e bun nu e niciodată suficient de bun. Cum eficientizăm procesele? Până acum câţiva ani un răspuns evident era să mutăm o parte din acestea, prin outsourcing, în exteriorul organizaţiei. Astăzi avem însă un alt răspuns şi anume să învăţăm angajaţii să-şi automatizeze o parte din activităţi fără să fie nevoie să cunoască limbaje de programare”, a explicat Alexandru Şoaică, Senior Manager al KPMG Delivery Center, în cadrul emisiunii ZF Esenţial în business realizată de ZF în parteneriat cu firma de audit şi consultanţă fiscală KPMG.

În opinia lui, informaţiile, în general, ajung să fie o resursă importantă pentru garanţia bunăstării companiilor, iar accesibilitatea lor împreună cu viteză de prelucrare a acestora şi prin viteza de luare a deciizilor face diferenţa între leaderi şi urmăritori.

”Tehnologia devine o oportunitate doar pentru companiile care o adoptă din timp, eliberând din timpul oamenilor pentru a fi creativi şi pentru a se dezvolta, dar devine un risc pentru cele care sunt inflexibile şi reactive”, a mai spus Alexandru Şoaică.

El a mai explicat că soluţiile de tip RPA (Robotic Process Automation) vin să aducă programarea pe înţelesul utilizatorilor de calculatoare.

”Imaginează-ţi că poţi să îţi construieşti sau să programezi propriul asistent virtual, deci nu eşti nevoit să foloseşti unul deja pre-setat. Îl adaptezi nevoilor tale, îl calibrezi şi într-o oarecare măsură poţi spune că <te clonezi>”, a mai spus Şoaică.

KPMG Delivery Center, centrul de servicii al KPMG, centralizează activităţile suport ale companiei de audit şi consultanţă pentru mai multe birouri, printre care se află  cele din Franţa, Elveţia, Suedia, Belgia sau Danemarca. Printre soluţiile externalizate în centrul din România se află: portalul de confirmări pentru solduri şi tranzacţii, aplicaţii pentru procedurile interne (de exemplu de evaluare a riscurilor), aplicaţii care să permită analiza datelor clienţilor în câteva secunde etc.