Analiză ZF. Comerţul modern a ajuns la 80% cotă de piaţă în Bucureşti. La nivel naţional e la 62%

Autor: Cristina Roşca 20.06.2019

Cota de piaţă a reţelelor străine a sărit de 50% în toate regiunile ţării, cea mai mică pondere o au în Moldova, de 54%, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK.



Cele zece reţele străine din comerţul modern au o cotă de piaţă de 62% la nivel naţional, însă aceasta variază puternic în funcţie de regiuni de la 54% în Moldova la 80% în Capitală. Totuşi, hipermarketurile, supermarketurile, magazinele de discount şi proximitate modernă au ajuns să aibă o cotă de piaţă de peste 50% în toate regiunile ţării.

Ponderea magazinelor moderne în total comerţ alimentar merge mână în mână cu nivelul de dezvoltare economică al unei regiuni, astfel că Moldova, cea mai săracă zonă a ţării, a rămas ultima pe lista priorităţilor jucătorilor străini. La polul opus se află Bucureştiul, un oraş care găzduieşte 10-15% din populaţia ţării, care are un câştig mediu cu peste 30% mai mare ca salariul mediu net la nivel naţional. În Capitală şomajul este şi el la nivel minim. Astfel, indicatorii financiari i-au convins pe comercianţi să se extindă iniţial aici. Această situaţie nu e însă caracteristică doar României, ci în orice ţară retailerii încep extinderea cu cele mai dezvoltate centre urbane.