ZF Live. Claudiu Necşulescu, proprietarul podgoriei Jidvei: Vinul este un produs penalizat în străinătate pentru că nu beneficiem de o imagine de ţară corectă în afară

Autor: Alexandra Cepăreanu 21.06.2019

Producătorul de vin Jidvei a încheiat anul 2018 cu afaceri de peste 35 de milioane de euro şi estimează pentru final de 2019 afaceri de 40 mil. euro.

România a exportat anul trecut 17,9 milioane de litri de vin, adică doar 3,5% din producţia totală, iar unul dintre motivele pentru care producătorii români de vin nu exportă pe pieţele internaţionale mai mult este faptul că produsele „made in România“ sunt privite cu scepticism de străini, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Claudiu Necşulescu, proprietarul podgoriei Jidvei.

„Vinul este un produs greu de disociat de imaginea de ţară şi atâta timp cât nu beneficiem de o imagine corectă în afară este clar că vinul reprezintă un produs penalizat de străini numai datorită originii. În prezent, industria viticolă din România este pregătită să facă faţă competiţiei, raportându-ne la calitate-preţ, dar avem acest handicap al originii“, a spus Claudiu Necşulescu.