Danezii de la Lego au vândut jucării de 104 mil. lei în România în 2018, plus 13%

Autor: Georgiana Mihalache 24.06.2019

Lego România, subsidiara danezilor pe piaţa locală, care a început să deschidă propriile magazine de jucării în 2009, a ajuns la afaceri de 104 milioane de lei în 2018, în creştere cu 13% faţă de anul anterior, potrivit datelor publice de la Ministerul de Finanţe.

Rezultatele financiare ale companiei din 2018 duc businessul la o cotă de 8,6% în piaţa totală de jucării, estimată la 1,2 miliarde de lei, dar puternic fragmentată.

Deşi nu este pentru prima dată când Lego trece de 100 mil. lei afaceri, profitul companiei în 2018 a fost cel mai mare de la intrarea pe piaţa locală, depăşind 2,6 milioane de lei, ceea ce înseamnă o creştere de 36% faţă de anul 2017. Lego are pe piaţa locală nouă magazine certificate, toate fiind amplasate în centrele comerciale din oraşele mari ale ţării. Magazinele din România sunt dezvoltate de retailerul de jucării Brick Depot, înfiinţat în 2013, controlat de mai mulţi antreprenori locali. Pe lângă dezvoltarea magazinelor proprii, Lego este prezent pe piaţa din România şi prin intermediul distribuitorilor de jucării, care duc produsele danezilor în magazinele de profil sau în supermarketuri.