Parteneriatul în business devine atrăgător pentru companiile româneşti care se asociază pentru a-şi creşte vizibilitatea şi vânzările

Autor: Cristina Roşca 25.06.2019

Retailerul de bricolaj Brico Depot şi lanţul de cafenele 5 to Go, restaurantele fast-food Subway şi benzinăriile Petrom, compania de curierat Fan Courier şi retailerul de carburant OMV, compania de telecomunicaţii Telekom şi compania aeriană low-cost Blue Air şi Petrom alături de retailerul francez Auchan: acestea sunt parteneriatele pe care ZF le-a identificat în businessul românesc şi care au fost conturate în ultimii ani.



În primii ani de capitalism, com­pa­niile româneşti, cu preponderenţă afa­­cerile antreprenoriale, au refuzat să încheie parteneriate şi asocieri invocând perioada de dinainte de ’89 în care nu exista ini­ţia­tivă privată în business. Amintirea coope­rati­velor îi determina pe mulţi antreprenori şi exe­cutivi să prefere să se dezvolte inde­pen­dent, cu forţe proprii. În ultimii ani însă, după modelul din vest, şi pe piaţa locală au în­ceput să apară primele asocieri, iniţial în­tre jucători străini, iar mai nou între firme locale şi internaţionale.

Reţeaua de cafenele 5 to go, franciză dezvoltată de Radu Savopol şi Lucian Bădilă începând cu 2015 şi care a ajuns deja la peste 100 de unităţi, a semnat recent un parteneriat cu retailerul francez de bricolaj Brico Depot. O primă cafenea a fost des­chisă de doi francizaţi în magazinul Brico Depot Băneasa, iar oficialii 5 to go spun că vor să continue dezvoltarea pentru a acoperi toate cele 34 unităţi ale partenerului.