Cum arată noul Ford Puma, al doilea SUV care intră în producţie la Craiova. Americanii promit cea mai sigură şi „hi-tech” maşină produsă vreodată în România

Autor: Bogdan Alecu 29.06.2019

Ford a prezentat primele imagini şi detalii despre noul SUV Puma, cea mai "verde" şi hi-tech maşină produsă vreodată în România. Puma este primul automobil hibrid produs vreodată în România, primul proiectat pentru a primi cinci stele la EuroNCAP şi atunci când va fi lansată va readuce în curtea Ford titlul de cea mai puternică şi rapidă maşină produsă local. Anterior EcoSport cu 140 CP deţinea titlul, după care Dacia a lansat Duster 1.33l de 150 CP, iar acum Ford revine cu Puma de 155 CP.

Primele modele de Puma de preserie au fost deja produse la Craiova, iar uzina se pregăteşte să producă pentru prima dată două modele Ford în acelaşi timp.

În gama Ford Puma se va încadra între EcoSport, de asemenea produs la Craiova şi Kuga. Astfel, gama de crossovere şi SUV-uri de clasă mică este alcătuită acum de Fiesta Active, EcoSport şi Puma, iar gama de SUV-uri se continuă cu Focus Active, Kuga, Edge şi Explorer. SUV-urile reprezintă acum mai mult de 20% din vehiculele comercializate de Ford în Europa. Vânzările de SUV-uri Ford au crescut în 2018 la nivel european cu peste 19 procente.

Noul Ford Puma introduce un nou capitol în identitatea de design a Ford, cu un stil ce include blocurile optice distinctive şi liniile atletice, aerodinamice. Dimensiunile compacte ale acestui SUV oferă o gardă la sol ridicată pentru o experienţă plină de încredere la volan şi o capacitate de încărcare de top în segment: 456 de litri, volum peste cel întâlnit în segmentul compact şi fiind aproape de cel de obicei regăsit în cazul clasei medii.

Sistemul de propulsie mild-hybrid integrează asistenţa electrică a cuplului cu un motor pe benzină EcoBoost de 1,0 litri, cu trei cilindri şi frecare redusă, oferind un vârf de putere de până la 155 CP.

Tehnologiile avansate de asistenţă a şoferului care oferă o experienţă de conducere mai simplă şi mai puţin stresantă includ: Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire (Adaptive Cruise Control with Start & Stop), Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere (Speed Sign Recognition) şi Sistemul de centrare pe mijlocul benzii (Lane Centring) care să-i ajute pe şoferi să ruleze fără efort pe autostradă sau în zonele cu trafic intens.
Noul sistem de avertizare asupra pericolelor locale (Local Hazard Information) poate informa şoferul cu privire la situaţiile periculoase de pe şosea înainte ca acestea să devină vizibile şoferului sau vehiculului.

Puma este, de asemenea, primul vehicul din segmentul său care oferă sistemul de deschidere a hayonului fără utilizarea mâinilor şi scaun cu masaj lombar.

“Clienţii ne-au spus că îşi doresc un vehicul compact care să iasă în evidenţă prin design, dar care oferă şi soluţii dedicate vieţii de zi cu zi. Rezultatul este noul Ford Puma – carismatic, practic şi cu tehnologii care includ scaune cu masaj şi motorizări mild-hybrid”, spune Stuart Rowley, preşedinte Ford Europa.

Puma va intra în vânzare la finalul acestui an şi va fi produs în condiţii excepţionale de calitate şi profesionalism la uzina Ford din Craiova, în urma unei investiţii începute în anul 2008 şi care astăzi totalizează aproape 1.5 miliarde de euro.