Leroy Merlin: Clienţii români investesc în case permanent. Piaţa de bricolaj se poate dubla la 8 miliarde euro

Autor: Cristina Rosca 30.06.2019

Piaţa de bricolaj este concentrată la vârf, unde jucătorii români precum Dedeman şi Arabesque se luptă cu străinii Leroy Merlin şi Kingfisher (Brico Dépôt).



Piaţa de bricolaj, evaluată la 4 mld. euro, are potenţialul să se dubleze cu uşurinţă în următorii ani, crede Frederic Lamy, CEO al retailerului de bricolaj Leroy Merlin.

„Clienţii români investesc în case permanent. În medie, clientul vine la magazinul nostru de 24 de ori pe an, adică de două ori pe lună. Ceea ce înseamnă foarte des. Avem clienţi - cunoscuţi în România ca meseriaşi -, iar ei vin o dată sau de două ori pe zi la noi“, explică executivul.

Piaţa de bricolaj are potenţial de creştere şi pentru că România se află pe primul loc în UE în ceea ce priveşte ponderea din populaţie care locuieşte în casă proprie mai degrabă decât cu chirie, arată o statistică a Eurostat. Românii preferă să fie proprietari, doar 4% din populaţie stă cu chirie. În Germania ponderea e 50-50%, conform aceleiaşi surse.

„Facem parte dintr-un grup de 25 miliarde euro şi suntem cea mai performantă ţară. Condiţiile economice de aici sunt foarte bune. Creşterea PIB-ului este incredibilă, iar pe noi ne ajută faptul că în România aproape 95% din români deţin o casă sau vor să deţină o casă.“

Retailerul francez este unul dintre cei mai mari trei jucători din piaţă, cu afaceri de peste 1,5 mld. lei (330 mil. euro) în 2018, după un plus de peste 15%. Retailerul are o reţea de 17 magazine în principalele oraşe ale ţării.