Din producţie şi distribuţie, către retail. De ce pariază L’Oréal, Alexandrion şi Farmec pe retailul propriu, de nişă?
Retailul propriu, de nişă, e cel mai nou pariu al jucătorilor din FMCG care vor astfel să îşi expună brandurile şi separat, fără concurenţă din partea altor producători şi importatori. Ele îşi cresc astfel notorietatea propriilor mărci şi reuşesc totodată să îşi fidelizeze consumatorii.
L’Oréal, Alexandrion, Tchibo şi Farmec se numără printre companiile care au decis să deschidă propriile puncte de vânzare, deşi produsele lor se vând în continuare şi prin parteneri.
Spre exemplu, la finalul anului trecut, grupul Alexandrion, cel mai mare producător de băuturi spirtoase din România, a deschis primul magazin Alexandrion Spirits and Wines la Ploieşti.
„Hotărârea de a deschide acest magazin a venit natural după ani de creştere, (...) din dorinţa de a înţelege şi de a răspunde mult mai bine nevoilor consumatorilor şi pieţei. În acest boutique premium, clienţii vor găsi toată gama de produse îmbuteliate şi distribuite în România de Alexandrion Group, atât pe categoria de spirtoase, cât şi în categoria de vinuri şi spumante“, declarau atunci oficialii companiei.
Alexandrion a preluat totodată în primăvara lui 2018 operaţiunile locale ale producătorului de vinuri Halewood care avea şi el o reţea de magazine în 10 oraşe din ţară, astfel că prezenţa în retail a grupului este chiar mai puternică.
Alexandrion nu este singurul care a făcut o astfel de mutare.
Unii dintre cei mai mari producători FMCG de la nivel local şi chiar internaţional, giganţi cu afaceri de miliarde sau zeci de miliarde de euro, au decis în ultimii ani să îşi diversifice afacerile din România şi să intre pe un segment pe care nu erau până acum activi â retailul. L’Oreal, Tchibo, Nestle (cu Nespresso) şi Farmec sunt doar câteva exemple.