Din producţie şi distribuţie, către retail. De ce pariază L’Oréal, Alexandrion şi Farmec pe retailul propriu, de nişă?

Autor: Cristina Roşca 28.06.2019

Retailul propriu, de nişă, e cel mai nou pariu al jucătorilor din FMCG care vor astfel să îşi expună brandurile şi separat, fără concurenţă din partea altor producători şi importatori. Ele îşi cresc astfel notorietatea propriilor mărci şi reuşesc totodată să îşi fidelizeze consumatorii.

L’Oréal, Alexan­dri­on, Tchibo şi Farmec se nu­mără printre compa­ni­ile care au decis să des­chidă propriile puncte de vân­zare, deşi produsele lor se vând în continuare şi prin parteneri.

Spre exemplu, la fi­nalul anului trecut, grupul Alexan­drion, cel mai mare producător de bău­turi spirtoase din România, a deschis pri­mul magazin Alexandrion Spirits and Wines la Ploieşti.

„Hotărârea de a deschide acest ma­gazin a venit natural după ani de creş­tere, (...) din dorinţa de a înţelege şi de a răspunde mult mai bine nevoilor consumatorilor şi pieţei. În acest bou­tique premium, clienţii vor găsi toată ga­ma de produse îmbuteliate şi distri­buite în România de Alexandrion Group, atât pe categoria de spir­toase, cât şi în cate­go­ria de vinuri şi spu­man­te“, declarau atunci oficialii companiei.

Alexandrion a preluat totodată în primăvara lui 2018 operaţiunile locale ale producătorului de vinuri Halewood care avea şi el o reţea de magazine în 10 oraşe din ţară, astfel că prezenţa în retail a grupului este chiar mai puternică.

Alexandrion nu este singurul care a făcut o astfel de mutare.

Unii dintre cei mai mari producători FMCG de la nivel local şi chiar internaţional, giganţi cu afaceri de miliarde sau zeci de miliarde de euro, au decis în ultimii ani să îşi diversifice afacerile din România şi să intre pe un segment pe care nu erau până acum activi â retailul. L’Oreal, Tchibo, Nestle (cu Nespresso) şi Farmec sunt doar câteva exemple.