Conferinţa ZF Cei mai mari jucători din economie 2019: Ce mai poate să ofere România investitorilor. Mediul de business are nevoie de încredere pentru a creşte şi de inovaţie pentru a fi competitiv

Autori: Cristina Bellu , Alexandra Cepăreanu 28.06.2019

„Avem nevoie de încredere, de un cadru fiscal şi de reglementare stabil şi predictibil, avem nevoie ca mediul politic să nu mai bulverseze mediul de business“, a fost mesajul transmis de reprezentanţii mediului de business prezenţi la conferinţa ZF Cei mai mari jucători din economie 2019.



„Investiţiile scriu viitorul companiilor, dar ca să realizăm acest potenţial Ro­mânia are nevoie de un cadru fis­cal şi de reglementare care să fie sta­bil, predictibil şi competitiv“, a spus Alina Popa, director financiar şi membru al di­rectoratului OMV Petrom, prezentă în cadrul eve­nimentului organizat joi de Ziarul Finan­ciar cu sprijinul Telekom, Antibiotice Iaşi, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, Trans­avia, Garanti Bank, OMV Petrom, JLL, E-Infra, Teraplast şi Romgaz.

Cristian Pârvan, preşedinte al Patronatului Investitorilor Autohtoni a arătat că ideea care s-a cultivat în timp cum că mediul de afaceri este într-o parte şi Guvernul este în altă parte este greşită. „Este clar că mediul de afaceri va trebui să înţeleagă că are nevoie de acoperire guverna­mentală şi că nu este nimic greşit în asta“.

Despre nevoia de colaborare şi despre încredere a vorbit şi Ramona Jurubiţă, preşedintele Consiliului Investitorilor Străini (FIC). „Cred că trebuie să dăm o şansă con­stru­irii unei relaţii de dialog cu mediul politic. Până acum resursele pe care le avem la nivelul com­paniilor au fost folosite pentru a reacţiona în mod reactiv şi pentru a corecta, ne dorim să fo­losim aceste resurse pentru a reacţiona proactiv“.

Delimitarea capitalului străin versus ro­mân nu-şi are însă locul în contextul în care toa­te companiile prezente în România (multi­na­ţionale, capital privat românesc şi capital de stat) creează locuri de muncă pe piaţa locală şi contribuie în egală măsură la creşterea businessului, au spus reprezentanţii celor două grupuri reprezentative pentru investitori.

„O piaţă care este în creştere reprezintă opor­tunităţi, iar companiile româneşti, indi­ferent de originea capitalului, vor să crească. România are resursele naturale, iar acesta ar trebui să fie lucrul care ne face competitivi pe pieţele europene“, a spus ministrul pentru mediul de afaceri Ştefan Radu Oprea.