Afaceri de la zero. Luiza Roată a renunţat la cariera în IT şi a început să producă încălţăminte într-un atelier din Bucureşti

Autor: Alina-Elena Vasiliu 02.07.2019

În primele cinci luni din 2019, brandul Luisa Fiore a generat vânzări de 150.000 de lei.

Luiza Roată, IT-ist de mese­rie, a plecat din compania în care lucra în urmă cu doi ani şi a pornit de la zero o afacere proprie în produc­ţia de încălţăminte pentru femei. Sub brandul Luisa Fiore, ea face astăzi pantofi într-un atelier din zona Berceni din Bucureşti.

„Ideea a apărut dintr-o necesitate, după ce în urmă cu câţiva ani nu găseam pantofi pentru nunta mea. Aşa că am lăsat cariera de corporatistă şi am început să produc de la zero încălţă­minte elegantă de damă“, povesteşte Luiza Roată.

A învăţat cum se face încălţămintea uitându-se pe YouTube şi în general de pe internet. A primit o finanţare de 44.000 de euro prin programul Start-Up Nation, apoi a început să caute un spa­ţiu pentru producţie, utilajele necesare, a început să facă angajări şi să creeze modele.

„Uşor-uşor, au ieşit primele cinci, apoi 20, apoi 60 de modele şi apoi ne-am dat seama că ne trebuie un site, unde să putem urca produsele pentru a pu­tea vinde. Am apelat ulterior la retaileri de fashion din România, care să ne facă într- o oarecare măsură cun­oscuţi pe piaţă.“

Astăzi, încălţămintea Luisa Fiore se găseşte şi pe site-uri ca FashionUp sau eMag, putând fi de asemenea coman­dată direct de pe site-ul brandului. Realizarea unei perechi de pantofi durează 24 de ore din momentul în care se primeşte comanda. Procesul de producţie constă în crearea unui tipar, după care bucăţelele de piele se subţiază, se cos, se asamblează faţa de piele, se trage pe calapod şi se lipeşte talpa, după cum explică Luiza Roată.

„Pe partea de design, totul pleacă de la mine. Plec de la o idee şi, ca să fie transpusă în tipar, apelez la un modelier, care pune în practică ideile. Avem patru oameni care lucrează efectiv în producţie.“

Materiile prime şi materialele sunt achiziţionate în principal din Italia, dar o mică parte vine şi de la tăbăcării din România, cu precădere din Braşov. Media este de 300-400 de pantofi pro­duşi pe lună, existând şi posibilitatea de a crea încălţăminte la comandă, personalizată după cerinţele clientelor.

„Firma a luat naştere în 2017, dar activitatea a început în septembrie 2018, după primirea fondurilor Start-Up Nation. Investiţia se ridică la apro­xi­mativ 80.000 de euro, fonduri acce­sate şi contribuţii proprii. Doar utilajele au costat 30.000 de euro.“

Primele patru luni de func­ţionare a afacerii – perioa­da septembrie-de­cembrie 2018 – au adus afaceri de 80.000 de lei (peste 17.000 de euro – n. red.). Anul 2019 a generat însă doar în primele cinci luni vânzări de 150.000 de lei (aproape 33.000 de euro – n. red.). Planul antre­prenoarei Luiza Roată este să se extindă şi în afara României, în ţări ca Italia sau Bulgaria.

„Suntem în discuţii şi cu alţi retaileri de pe piaţa locală, dar şi cu parteneri din Milano.“

În prezent, Luiza Roată lucrează la propriul showroom, pentru ca oamenii interesaţi să cumpere încălţăminte să le poată şi proba înainte de a da o comandă. Preţurile pleacă de la 250 de lei, maximul fiind 465 de lei pentru o pereche de bocanci din piele naturală interior-exterior.

În plus, din planuri face parte şi extinderea în producţia de genţi din piele, dar şi pe segmentul de încălţăminte pentru bărbaţi, cel mai târziu în primăvara anului următor.

 

Intraţi pe platforma  www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

Materiile prime şi materialele sunt achiziţionate în principal din Italia, dar o mică parte vine şi de la tăbăcării din România, cu precădere din Braşov.