Cele patru mari festivaluri de muzică din România şi-au majorat businessul cu 30% în 2018, la 130 mil. lei. Untold aduce jumătate din bani

Autor: Cristina Roşca 03.07.2019

♦ Untold (Cluj-Napoca), Neversea (Constanţa), Electric Castle (Cluj-Napoca) şi Summer Well (Bucureşti) au avut anul trecut peste 200.000 de vizitatori unici, români, dar şi străini veniţi pe plaiuri mioritice pentru a-i asculta pe unii dintre marii artişti ai momentului ♦ Dincolo de banii încasaţi de organizatorii festivalurilor, aceste evenimente aduc business şi pentru afaceri conexe precum hotelurile şi restaurantele din oraşele respective.



Cele mai cunoscute şi impor­tan­te festivaluri de muzică de pe plan local - Untold, Electric Castle, Neversea şi Summer Well - le-au adus organi­za­torilor afaceri cumulate de 130 mil. lei, cu circa o treime mai mult decât în anul ante­rior. Banii sunt obţinuţi pe de-o parte din vân­zarea de bilete şi pe de alta din sponsorizări, conform celor mai recente date ale ZF. Contractele de parteneriat şi sponsorizare cântăresc de regulă cel mai greu în total.

Pe plan local există anual câteva zeci de festivaluri mai mari sau mai mici şi încă pe atâtea concerte care au început de câţiva ani să pună România pe harta mondială a muzicii. Cele patru evenimente selectate de ZF sunt cele mai importante din punctul de vedere al vizitatorilor şi al businessului ob­ţinut. Mai exact, peste 775.000 de vizita­tori au primit în 2018 Untold, Electric Castle, Neversea şi Summer Well, dintre care peste 200.000 au fost unici.