Oana Diaconescu, head of leasing grupul Iulius: Viitorul în real estate aparţine proiectelor mixte, care răspund cerinţelor actuale ale mai multor categorii de public

Autor: Alina-Elena Vasiliu 08.07.2019

Grupul Iulius, în parteneriat cu investitorul Atterbury Europe, investeşte 220 de milioane de euro într-un proiect imobiliar amplu în Timişoara, care va purta numele Iulius Town. Investiţia făcută de cei doi parteneri – care deţin fiecare câte jumătate din proiect – va aduce la final 120.000 de metri pătraţi de retail în 450 de magazine.

Oana Diaconescu, head of leasing la Iulius, a povestit într-un interviu pentru ZF despre decizia de a realiza un astfel de proiect tocmai în Timişoara, dar şi despre noutăţile pe care le aduce Iulius Town.

 

ZF: La ce suprafaţă va ajunge suprafaţa de retail din proiectul Iulius Town după finalizarea construcţiei?

Oana Diaconescu, grupul Iulius: Pe 30 august 2019, inaugurăm prima etapă a Iulius Town Timişoara, care este primul ansamblu de tip mixt din vestul ţării şi cel mai important proiect de real estate care va fi inaugurat anul acesta, pe piaţa din România. Iulius Town a antrenat o investiţie de peste 220 de milioane de euro a companiilor IULIUS şi Atterbury Europe, fiind cea mai mare investiţie imobiliară din regiune.

Iulius Town a presupus integrarea Iulius Mall Timişoara într-un proiect amplu de regenerare urbană, centrul comercial fiind completat cu un parc, săli de evenimente, clădiri de birouri care formează un pol regional de business, noi branduri, opţiuni diverse pe segmentul de food & beverage şi entertainment, precum şi cu noi servicii. Practic, am realizat în jurul mall-ului Iulius existent din 2005 un proiect mixt similar ansamblului Palas Iaşi, care, la inaugurarea sa din 2012, a fost primul proiect mixt realizat în România.

Aşadar, nu vorbim doar despre extinderea suprafeţei de retail a Iulius Mall, ci de integrarea acestuia într-un proiect mult mai complex. La inaugurarea primei etape a Iulius Town, le vom oferi clienţilor din această regiune cea mai mare zonă de retail din afara Capitalei, de aproximativ 120.000 mp şi 450 de magazine. Noile spaţii au fost amenajate atât într-un corp nou de clădire, prin care am extins Iulius Mall, cât şi la parterul celor trei clădiri de birouri inaugurate în ansamblul Iulius Town, care sunt animate la parter de magazine, cafenele şi restaurante tematice, precum şi de locaţii de servicii.

 

De ce aţi ales să faceţi un proiect mixt la Timişoara?

Primul proiect mixt din ţara noastră a fost realizat de compania IULIUS, Palas Iaşi fiind în continuare, la şapte ani după deschidere, singurul ansamblu de anvergură de tip mixt din România.  Având în vedere experienţa Iaşi şi popularitatea de care s-a bucurat Iulius Mall în regiune, Iulius Town continuă procesul de dezvoltare început în 2005, o oportunitate de a genera valoare adăugată pentru comunitate şi întreaga zonă.

Viitorul în real estate aparţine acestui tip de proiect mixt, întrucât răspunde cerinţelor actuale ale mai multor categorii de public. Se adresează celor care caută un echilibru între muncă, shoppingul de zi cu zi, recreere şi interacţiune socială, elemente pe care doresc să le găsească în acelaşi loc, economisind, astfel, importante resurse de timp şi energie.

Vorbind din experienţa administrării ansamblului Palas Iaşi, un proiect mixt creează destinaţii sociale vibrante, le oferă clienţilor nu doar o destinaţie de cumpărături, ci un cumul de experienţe, modernizează infrastructura, creează comunităţi puternice de business şi regenerează urbanistic zone insuficient valorificate.

Aceeaşi viziune am implementat-o la Timişoara, Iulius Town fiind un „oraş în oraş„, gândit ca un centru urban sustenabil, care va furniza comunităţii locale ceea ce îi lipseşte: un centru de business la standardele calitative pe care marii investitorii în economia locală le solicită; servicii în proximitatea locului de muncă pentru angajaţii lor; un loc în inima oraşului cu facilităţi publice pentru loisir, unde să îţi petreci ziua la cumpărături, să iei masa, să te plimbi prin parc, să te relaxezi la terasele cafenelelor, să participi la evenimente culturale şi să ai acel sentiment de apartentenţă la comunitate.

 

Cu cât extindeţi actualul mall Iulius? Ce branduri vor veni în această nouă suprafaţă?

În prezent, clienţii îşi doresc să aibă parte de cât mai multe experienţe. Prin noutăţile aduse, am extins opţiunile de shopping şi entertainment disponibile în Iulius Mall, pe care le-am completat cu unele create în exterior, dezvoltând, astfel, cea mai cosmopolită destinaţie de timp liber din regiune.

Iulius Town va oferi multiple experienţe: de la cafenele şi restaurante cu decor şi meniu tematic, unde poţi petrece o seară relaxantă, săli pentru evenimente private, 450 de magazine, toate brandurile pe care ţi le poţi dori, până la parcul din inima proiectului, ideal pentru recreere.

O parte dintre brandurile existente în Iulius Mall şi-au dublat suprafaţa şi au implementat cele mai noi concepte de magazine disponibile în Europa. Un exemplu este grupul Inditex, care în luna mai a redeschis cele cinci magazine din mall - Zara, Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka şi Stradivarius – după un proces de modernizare şi extindere. De asemenea, Mango va inaugura un nou concept, pe o suprafaţă dublă, iar Douglas pe o suprafaţă chiar de trei ori mai mare.

Mai mult retail înseamnă şi noi branduri. De pildă, tot grupul Inditex a adus brandurile Oysho şi Zara Home în premieră la Timişoara, ambele deschise în luna mai. Şi brandul Peek & Cloppenburg va inaugura un magazin de tip flagship store regional, cu o suprafaţă de 3.600 mp. Acestora li se adaugă alte new entry-uri, precum: Intimissimi, Next Kids, Liu Jo, un multibrand Armani, Napapijiri, Pepe Jeans, Primigi şi Beautik.

Tot la capitolul extinderi şi concepte noi amintesc de cel mai mare centru de sănătate şi fitness din vestul ţării, care va include o piscină indoor semi-olimpică. Acesta aparţine brandului World Class şi va avea o suprafaţă de 3.400 mp. De asemenea, Cinema City va extinde cinematograful din Iulius Mall, ajungând la 12 săli, şi va implementa, pentru prima oară în afara Bucureştiului, conceptul de VIP cinema, cu cină şi film all-inclusive.

Un alt element de noutate îl reprezintă varietatea de locaţii de food & beverage. Fie că sunt poziţionate în interiorul mall-ului, dar cu terase spre zona verde, fie la parterul clădirilor de birouri şi cu panoramă spre parc, cafenelele şi restaurantele din Iulius Town reprezinta unul dintre punctele forte ale proiectului. Acestea se vor evidenţia prin amenajarea tematică, design-ul interior memorabil şi meniurile aparte. Manufaktura, Tucano Coffee, C HOUSE CAFÈ MILANO sau TED’S COFFEE, Biutiful by Fratelli sunt doar o parte dintre brandurile care se vor regăsi aici, unele operate de antreprenori din Timişoara.

La Iulius Town va funcţiona şi un centru ultramodern de conferinţe, cu trei săli elegante, care vor găzdui evenimente business şi private, având o capacitate de până la 1.000 de persoane.

Tot în ansamblu, vom avea prima grădiniţă şi şcoală primară din Timişoara cu predare în limba engleză, după curriculum britanic, un serviciu solicitat, mai ales, de persoanele care lucrează în clădirile de birouri.

Ancora principală a proiectului este reprezentată de parcul din Iulius Town, elementul care va armoniza întregul ansamblu.

Suntem singura companie de real estate din România care investeşte în proiectele sale milioane de euro în amenajarea unor ample spaţii verzi. Această preocupare de a crea un mix de experienţe indoor – outdoor nu este nouă. La Palas Iaşi, am creat un parc în urma unei investiţii în valoare de 2,5 milioane de euro. De asemenea, în 2013, am investit alte 2 milioane de euro în amenajarea unui parc în proximitatea Iulius Mall Cluj.

Revenind la Iulius Town Timişoara, parcul este deosebit nu doar pentru că presupune amenajarea de la zero şi plantarea unui număr impresionant de arbori - aproximativ 1.400 de copaci - ci şi pentru că este construit deasupra unei parcări subterane. Lucrăm cu o echipă de peisagişti din Italia care a conceput acest cadru natural, astfel încât vizitorii vor avea sentimentul că spaţiul verde a fost dintotdeauna acolo.

Amenajarea a presupus un efort considerabil, având în vedere că toată vegetaţia şi, în special, arborii, au fost transportaţi de la pepiniere din Italia, cu peste 500 de tiruri.

Clienţii vor găsi aici un lac, piaţete pentru evenimente, cei mici se vor bucura de un carusel etajat, iar iarna de un patinoar. Un alt element de noutate pe placul timişorenilor îl reprezintă posibilitatea de relaxare direct pe iarbă, ca în alte parcuri celebre din lume, datorită suprafeţelor cu gazon special.

Parcul va fi un spaţiu de întâlnire pentru comunitate, unde vom organiza concerte în aer liber, târguri tematice, activităţi pentru copii, evenimente culturale, competiţii sportive şi multe altele.

 

Când va fi gata întregul proiect Iulius Town?

Prima fază de dezvoltare a proiectului este aproape finalizată şi va fi inaugurată pe 30 august. Va include 120.000 mp de retail, noul concept de cinema, centrul de fitness, o varietate de restaurante şi cafenele, parcul, centrul de evenimente, 100.000 mp de spaţii office clasa A, un tunel auto şi 4.070 de locuri de parcare.

 

Poate Timişoara să susţină o creştere a ofertei de retail în oraş? Cum vedeţi piaţa de acolo şi puterea de cumpărare?

Iulius Town va fi un proiect regional, care se adresează nu doar Timişoarei, ci şi clienţilor din judeţele limitrofe şi din ţările din proximitate, Serbia şi Ungaria. De altfel, Iulius Mall s-a impus, încă de la început, drept prima opţiune în materie de shopping şi petrecerea timpului liber în regiune, cu un trafic anual de aproximativ 17 milioane de vizitatori. De exemplu, clienţii din Serbia şi Ungaria obişnuiesc să vină, de ani mulţi, în vizite de shopping organizate şi sunt o prezenţă obişnuită la mall, în special în weekend-uri.

Totodată, cifrele de afaceri şi vânzările au crescut în fiecare an şi au plasat mereu Iulius Mall Timişoara în top 5 cele mai performante mall-uri din România. Aceştia reprezintă indicatori foarte buni pentru forţa de cumpărare şi orientarea clienţilor din zonă pentru shopping.

În plus, conceptul de proiect mixt pe care Iulius Town îl oferă este cu totul nou în regiune şi oferă, pe lângă paleta foarte variată de branduri şi servicii, numeroase opţiuni de distracţie şi relaxare care va atrage o categorie mare şi eterogenă de public.

Faţă de un simplu mall, Iulius Town Timişoara are avantajul de a fi o destinaţie atrăgătoare 7 zile din 7: reprezintă loc de muncă, dar şi spaţiu de relaxare după serviciu pentru cei care lucrează în clădirile office; este destinaţie pentru cumpărături şi spaţiu de socializare şi recreere pentru comunitatea locală, formată din părinţi, copii, tineri sau persoane în vârstă.

Timişoara este un oraş extrem de atractiv pentru investitori. Economia judeţului a crescut an de an, ceea ce confirmă interesul pentru această regiune, ale cărei motoare de dezvoltare vin în principal din industria IT şi automotive.

Apoi, dacă ne uităm la forţa de muncă, aceasta este de calitate, calificată, ceea ce contribuie la atragerea investiţiilor. Aşadar, se creează locuri de muncă şi creşte puterea de cumpărare la nivel local, lucru pe care l-am constatat şi de-a lungul anilor la Iulius Mall, unde înregistrăm constant un număr tot mai mare de vizitatori.

Timişoara este un oraş magnetic, care atrage migranţi din alte zone ale României şi datorită poziţiei geografice. În concluzie, suntem optimişti în privinţa prognozei de dezvoltare a oraşului, acesta este pe un trend ascendent, motiv pentru care am şi ales să dezvoltăm un nou proiect mixed-use aici, după Iaşi.

 

Dincolo de oferta de magazine, aveţi şi alte modalităţi de atragere a clienţilor?

Pe zona de retail, în mod clar, dezvoltatorii trebuie să devină mai creativi şi inventivi, pentru că viitorul aparţine proiectelor mixte, unde clienţii sunt „răsfăţaţi“ cu posibilităţi de entertainment şi servicii dintre cele mai diversificate.

Faţă de alte proiecte din România, cu excepţia ansamblului Palas Iaşi, Iulius Town are un mare atu: acela că integrează o suprafaţă generoasă de spaţii verzi. Acest parc va fi o destinaţie în sine, indiferent de sezon, care include atracţii pentru toate vârstele şi va găzdui evenimente pentru comunitate.

Magazinele de tip „pop-up“ au existat dintotdeauna în mall-urile noastre şi reprezintă, într-adevăr, un mod creativ de a intensifica traficul şi de a îmbogăţi mix-ul. De asemenea, crearea de „incentives“, de tipul aplicaţiilor destinate shopperilor, ce oferă discount-uri atractive sau direcţionează clienţii către anumite oferte, sunt utilizate în mod frecvent în mall-urile noastre.  Însă, ceea ce diferenţiază proiectele noastre mixte de celelalte dezvoltări de real estate este crearea conceptului de „oraş în oraş„, cu mare accent pe latura socială, în care sunt valorificate toate necesităţile şi interesele individului cosmopolit, educat şi modern: acel „work-live-play“ de calitate.