ZF Live. Mihai Betelie, Rompatent Design: Antreprenorii trebuie să scoată din buzunar câte 1.000 de euro dacă vor să îşi protejeze brandul

Autor: Iulian Tenchiu 08.07.2019

Legislaţia pe zona de protecţia mărcilor s-a schimbat în 2010, însă puţini antreprenori ştiu asta şi riscă faptul ca brandurile pe care le-au creat să le fie furate.



Înregistrarea unui brand la nivel european, care înseamnă prote­jarea acestuia în faţa tentativelor de furt, aduce costuri de 1.000 de euro, sumă care va merge către Oficiul European, instituţia care se ocupă cu înregistrarea mărcilor în Europa, a explicat Mihai Betelie de la Rompatent Design.

„Pentru a proteja o marcă naţională, trebuie ca marca naţională să devină europeană sau se poate proteja prin înregistrarea mărcii ca şi marcă euro­peană. În acest context, antreprenoul va avea protecţie în ţările respective. Înregistrarea se face la Oficiul Euro­pean din Alicante, acolo se adresează solicitantul, direct sau prin intermediul unei agenţii de proprietate industrială. Preţul unei astfel de proceduri este de 1.000 de euro“, a declarat Mihai Betelie de la Rompatent Design, în cadrul emisiunii de business ZF Live.