Curierii de la Nemo Express merg spre 150 de milioane de lei în 2019. „În primul semestru toată piaţa de curierat a fost pe creştere, atât pe segmentul business to business, dar şi pe comerţul online.“

Autor: Mirabela Tiron 08.07.2019

Nemo Express, una din cele mai mari companii de curierat de pe piaţa locală, controlată de antreprenori lo­cali, ţinteşte afaceri de 150 mil. lei în 2019, faţă de 138 de milioane de lei cât a avut anul trecut, potrivit datelor trans­mise către ZF de oficialii companiei.

„În primul semestru toată piaţa de cu­rierat a fost pe creştere, atât pe seg­mentul business to business, dar şi pe co­merţul online. Aproape 95-97% din ac­tivitatea noastră este pe rute in­terne“, a spus Horaţiu Ciornei, direc­to­rul de marketing al Nemo Express. Com­pania Nemo Express, care avea 365 de angajaţi anul trecut, este con­tro­lată de antreprenorii Dan Dumitru Şerbănescu şi Florian Stănilă, fiind unul din puţinele businessuri din do­me­niul curieratului care au rămas cu ac­ţio­nariat românesc. Şi liderul pieţei, FAN Courier, este controlat de antre­pre­nori români, în timp ce jucători pre­cum Urgent Cargus, DHL, TNT sau DPD au acţionariat străin.

NemoExpress îşi desfăşoară activi­ta­tea pe două firme, Nemo Expres Logistic (afaceri de 124 mi­lioa­ne de lei anul trecut, faţă de o cifră de afaceri de 99,8 milioane de lei în 2017) şi Nemo Prod Com Impex, cu afaceri de 14,5 mil. lei anul trecut, po­trivit da­telor publice de la Ministerul de Finanţe.

În România , piaţa de curierat se ri­di­că la circa 450 de milioane de euro, loc de dezvoltare există, având în vede­re că acest sector este mult mai dez­voltat în ţările din regiune. Spre comparaţie, în Polonia piaţa de curierat se ridică la un miliard de euro.