Unu din şase lei cheltuiţi pe bunuri FMCG a mers către mărci private. În Austria aceste produse au o cotă de piaţă aproape dublă

Autor: Cristina Roşca 09.07.2019

♦ Mărcile private au ajuns la finalul anului trecut la o cotă de piaţă de 16,5% în totalul vânzărilor FMCG după ce au câştigat un punct procentual faţă de 2017, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă GfK ♦ La o piaţă a bunurilor de larg consum estimată la 19-20 mld. euro, produsele ce poartă mărci precum Pilos, Gusturi Româneşti sau K-Classic au vânzări anuale de circa 3-3,3 mld. euro, conform calculelor ZF.



„După 2 ani în care poziţia măr­cilor private a fost con­stantă, în 2018 acestea au intrat din nou pe o pan­tă ascendentă, ajun­gând la 16,5% cotă de piaţă va­lo­rică”, spune Gabriela Luca, commercial director GfK Consumer Panel Services.

Ea adaugă că nivelul atins de aceste produse în România este în continuare mic dacă îl comparăm cu alte ţări, chiar şi din regiune. Spre exemplu, în Austria cota lor de piaţă este de peste 30%, în Cehia şi Slovacia peste 20%, dar în ţări precum Rusia şi Bulgaria prezenţa mărcilor private este de sub 10%.