Gyula Fatér, noul şef de la OTP Bank România, are obiective ambiţioase: Vrem să ajungem la o cotă de piaţă de 5%. Ne vom concentra pe finanţarea IMM-urilor

Autor: Anelis Baciu 09.07.2019

OTP Bank, sucursala locală a grupului ungar cu acelaşi nume, şi-a propus ca în următoarea perioadă să crediteze mai mult companiile mici şi mijlocii (IMM) şi să-şi majoreze cota de piaţă pe acest segment, a declarat Gyula Fatér, care a preluat oficial conducerea OTP Bank Româ­nia la mijlocul lunii iunie 2019.

OTP este o bancă universală, activând la nivel local atât pe segmentul persoanelor fizice, cât şi în piaţa corporate. OTP Bank a intrat anul trecut în top zece cele mai mari bănci locale, având o cotă de piaţă de 2,45%, în creştere de la 2,14% la finalul lui 2017.

Potrivit lui Gyula Fatér, obiectivul OTP Bank România pe termen lung este obţinerea unei cote de piaţă de 5% din totalul activelor bancare, ceea ce ar înseamna o dublare faţă de nivelul actual. Deocamdată, grupul ungar se concentrează pe creşterea organică, în condiţiile în care tentativa de a achiziţiona Banca Românească de la grupul elen National Bank of Greece (NBG) a fost respinsă de BNR în primavara lui 2018.

„OTP Group a finalizat un număr semnificativ de achiziţii, deci da, suntem deschişi pentru oportunităţi. Cu toate acestea, în prezent ne concentrăm pe transformarea organizaţiei spre o orientare mai aplicată către client şi spre creaştere organică, pentru care avem resursele necesare şi susţinerea grupului. Sucursala locală are o poziţie consolidată şi o perspectivă bună de creştere“, a afirmat şeful OTP Bank România.