Primii trei jucători din piaţa de produse cosmetice generează un sfert din vânzările totale

Autor: Cristina Roşca 11.07.2019

Românii cheltuie an de an circa 1 mld. euro pe produse de cosmetică, parfumerie şi îngrijire personală.



Piaţa de 1 miliard de euro a produselor cosmetice este puternic fragmentată şi disputată în special de jucători străini, parte a unor grupuri gigant, cu forţă financiară şi bugete de marketing pe măsură. Astfel, primii trei jucători, care au împreună un sfert din piaţă, sunt toţi străini. Liderul pieţei de cosmetice este gigantul francez L’Oréal, care a ajuns să „mănânce” 10,3% din vânzările de cosmetice din România.

Compania a ajuns lider de piaţă după ce a depăşit grupul de vânzări directe Avon, conform cifrelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. În top 15 jucători există doar două companii cu acţionariat local, Farmec pe poziţia a cincea şi Papillon Laboratoires (Loncolor) pe 14.

Piaţa este în continuare foarte fragmentată. 

Primii 15 jucători adună, conform calculelor ZF, doar 70% din piaţă, „pragul de intrare” în clasament fiind de doar 1,3%. În cazul fiecărei companii se iau în calcul doar vânzările de produse de cosmetică, parfumerie şi îngrijire personală, nu şi orice alte produse au în portofoliu.