Ambiţia Profi: 2.500 de magazine până în 2023. „În mediul rural avem un pariu câştigat“

Autor: Cristina Bellu 11.07.2019

Lanţul de magazine Profi, controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, şi-a propus să ajungă la 2.500 de magazine până în 2023 în condiţiile în care în luna mai a acestui an reţeaua a spart bariera primelor 1.000 de unităţi.

„Avem un avantaj competitiv prin formatul flexibil şi ne putem deplasa în aproape orice zonă. În mediul rural avem un pariu câştigat. Acum ne focusăm pe urban şi pregătim un concept mai adaptat pentru marile oraşe“, a spus Dumitru Dragomir, CFO al retailerului Profi, prezent în cadrul conferinţei „Cei mai mari jucători din economie 2019: Ce mai poate să ofere România investitorilor“, organizată în luna iunie de Ziarul Financiar.

Compania gestionează trei formate în România -  Standard (magazinele clasice, pe suprafaţă mai mare de pâ­nă la 550 mp), City (pe suprafaţă mai mică de 150-250 mp, dar destinate zonei urbane) şi Loco (pentru mediul rural).

Lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate Profi a obţinut anul trecut afaceri de aproape 6 mld. lei, după o creştere de 25%. În ultimii cinci ani, compania şi-a majorat afacerile de trei ori, de la 1,8 mld. lei în 2014 la 5,9 mld. lei în 2018.

„Ne propunem să lucrăm foarte mult cu producători locali. Este mai simplu, mai eficient şi există şi componenta de responsabilitate faţă de România. Deşi avem capital străin, suntem totuşi o firmă locală, interesată să lucreze cu parteneri locali.“