Mai multe "bule" pentru jucătorii din industria băuturilor: Creşterea consumului nu a adus cu sine doar o tendinţă către produsele fără zahăr, ci şi către produsele fără bule.

Autor: Mădălina Dediu Panaete 11.08.2019

Jucătorii din industria băuturilor, au continuat şirul creşterilor astfel că cei mai mari zece jucători de pe piaţă au raportat afaceri mai mari în 2018.

Coca-Cola HBC România, care are trei fabrici de băuturi la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei, rămâne în continuare cel mai mare jucător de piaţa băuturilor nonalcoolice, o piaţă de peste 3 miliarde de litri anual.

Deşi băuturile „cu bule” rămân principala categorie de pe piaţa băuturilor răcoritoare, accentul se pune mai mult pe băuturi mai sănătoase şi cu mai puţin zahăr. Dacă în urmă cu câţiva ani pe rafturi se găseau doar băuturi de tip cola fără zahăr, astăzi majoritatea brandurilor au variante „light”, mai ales că se încearcă taxarea produselor cu zahăr. 

De exemplu, în prezent 34% din totalul volumelor producătorului Coca-Cola pe plan local reprezintă băuturile cu conţinut redus sau fără calorii, luând în calcul portofoliul complet.

Anul trecut de exemplu, Coca-Cola HBC România a vândut peste 1,094 miliarde de litri (192 mil. unit cases),  arată raportul anual al companiei.

Pe de altă parte, creşterea consumului nu a adus cu sine doar o tendinţă către produsele fără zahăr, ci şi către produsele fără bule.