Analiză ZF. Teritoriu închis. Mărcile private nu au reuşit să mănânce nici 1% din piaţa de 1 mld. euro a produselor cosmetice

Autor: Cristina Roşca 12.07.2019

Mărcile private - aceste branduri dezvoltate de retailerii mari pentru a se bate cu numele consacrate - nu au reuşit să câştige teren pe piaţa produselor cosmetice aşa cum au făcut în alte segmente, precum iaurtul, ciocolata sau îngheţata. Astfel, nume precum Cien (Lidl), 365 (Mega Image) sau Bevola (Kaufland) au reuşit să mănânce doar 0,9% din vânzările de parfumuri, creme sau geluri de duş, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

La afaceri totale de circa 1 mld. euro, mărcile private au vânzări de doar 9 milioane de euro pe o piaţă dominată clar de mărci puternice precum Dove, L’Oréal sau Nivea, conform calculelor ZF pe baza informaţiilor de la Euromonitor.