Ce spun cifrele despre comportamentul de consum al românilor. Gătesc mai puţin, preferă să meargă la magazin mai des şi pentru nevoi imediate mai degrabă decât să îşi umple cămara şi frigiderul

Autor: Cristina Roşca 12.07.2019

♦ Schimbarea comportamentului de consum din ultimii ani a dus la o creştere rapidă a numărului de magazine mici – supermarketuri şi unităţi moderne de proximitate, în detrimentul hipermarketurilor care se deschid mai rar ♦ Din totalul de 3.000 de magazine moderne, mai bine de jumătate sunt pe format mic, adică magazine de proximitate şi supermarketuri. Alte 500 sunt magazine de discount ♦ Numărul hipermarketurilor - în prezent circa 200 – creşte mai lent.



Unu din patru români a mers anul trecut la shopping pen­tru cumpărături de nevoie imediată (pentru consum rapid, pentru că au nevoie urgentă de un produs sau pentru a acoperi necesităţile de peste zi), arată o analiză a companiei de cerce­ta­re de piaţă Nielsen România citată de jucă­to­rii din piaţă.

Prin comparaţie, în 2016 doar unu din zece români făcea asta, cei mai mulţi preferând atunci să meargă să îşi umple coşul pentru viitor.

Ponderea celor care făceau un drum la magazin pentru cumpărături de volum pentru viitor sau pentru alimentarea frigiderului/ cămării a scăzut de la aproape 75% în 2016 la 60% anul trecut, arată analiza Nielsen. Cifrele confirmă astfel schimbările comportamentului de consum identificate de executivii şi consultanţii din comerţul alimentar. Mai exact, românii preferă astăzi să meargă mai des la cumpărături şi să ia produse de consum imediat mai degrabă decât să îşi umple coşurile la final de săptămână.