Investiţiile companiilor franceze în România au crescut cu 26% în perioada 2007-2017, la 4,7 mld. euro. Industria auto, comerţul şi intermedierile financiare, cele mai active sectoare

Autor: Cristina Bellu 12.07.2019

Investiţiile companiilor franceze în România au crescut cu aproximativ 26% în perioada 2007-2017, la 4,7 mld. euro, cifra de afaceri a companiilor controlate direct, majoritar de investitori din Franţa ridicându-se la aproximativ 14,4 mld. euro în 2017, arată o analiză KeysFin.

„Franţa a fost dintotdeauna unul din partenerii strategici ai României aşa că era normal ca această apropiere a celor două ţări să se regăsească şi în cifrele de business. Industria auto, comerţul şi intermedierile financiare au reprezentat motoarele acestei creşteri, iar în viitor estimăm că investiţiile franceze vor accelera în contextul în care companiile au deja exemple de bune practici pe plan local”, explică Roxana Popescu, managing director al furnizorului de soluţii de business KeysFin.

Potrivit analizei, industria prelucrătoare, comerţul şi intermedierile financiare reprezintă principalele sectoare în care se fac investiţii franceze, în funcţie de cifra de afaceri, cu 8 mld. euro (56% din total), respectiv 4,1 mld. euro (29% din total) şi 628 mil. euro (4,4% din total).

Automobile Dacia, Carrefour România şi Renault Commercial, conduc în topul celor mai mari companii cu acţionariat direct, majoritar francez, după cifra de afaceri din 2018, cele trei companii bifând în total venituri de aproape 8 mld. euro anul trecut.