Pericolul din spatele ecranului. Cum pot companiile să piardă milioane din cauza reţelelor sociale

Autori: Andra Stroe , Business Magazin 20.07.2019

Într-o vreme în care cu toţii stăm conectaţi aproape în permanenţă la aplicaţiile din social media, mulţi nu realizează impactul covârşitor pe care mediul online îl poate avea asupra unei companii şi a imaginii acesteia. 

„Social media este cea mai apropiată ameninţare pentru reputaţia unei companii", spune Pete Knott, consultant digital la compania de consultanţă şi management al reputaţiei Lansons, citat de BBC. El adaugă că, dacă nu iei în serios această ameninţare, ar putea avea un impact direct asupra companiei, atât financiar cât şi cultural.  

În luna mai, de exemplu, acţiunile Metro Bank din Marea Britanie au scazut cu 11%, înainte de a putea schimba zvonurile publicate pe reţelele sociale, conform cărora instituţia bancară se confruntă cu dificultăţi financiare. Lucrurile pot fi însă mai grave, avertizează Ilia Kolochenko, un reprezentant al Immuniweb, o companie elveţiană de securitate pe Internet. „Hackerii pot cauza distrugeri uriaşe dacă reuşesc să găsească un mod de a posta ştiri false în social media. Imaginaţi-vă ce ar presupune ca aceştia să reuşească să intre în conturile BBC-ului şi să posteze o ştire despre faptul că Iranul se pregăteşte să arunce o bombă nucleară. Efectul ar fi devastator, în special dacă şi alte reţele media ar prelua povestea”, spune acesta, citat de BBC. El spune, de asemenea, că şi adevărul „doare” uneori.

În 2016, de pildă, valoarea de piaţă a producătorului de baterii Samsung s-a prăbuşit cu mai mult de jumătate de miliard de dolari când şeful Tesla, Elon Musk, a scris pe Twitter că businessul său colaborează cu Panasonic pentru producerea următorului automobil electric.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro