ZF Live. Ionuţ Ilie, Unilver South Central Europe: Peste 25.000 de puncte de vânzare la nivel naţional au cel puţin un tip de îngheţată de la Unilever

Autor: Ramona Cornea 15.07.2019

♦ Pe piaţa din România există circa 75.000-80.000 de magazine care vând produse alimentare, ceea ce înseamnă că Unilver acoperă o treime cu îngheţata pe care o are în portofoliu.



Grupul anglo-olandez Uni­le­ver controlează aproa­pe 30% din piaţa de în­ghe­ţată din România eva­luată la 200-250 mil. euro. Compania şi-a majorat cota de piaţă după ce a cumpărat în 2018 cel mai mare producător de îngheţată cu acţionariat românesc - Betty Ice -, într-o tranzacţie estimată la circa 100 milioane de euro, conform datelor ZF.

„În România sunt saşe - şapte jucă­tori principali care încă îşi dispută piaţa, atât locali, cât şi străini. Unilever, odată cu achiziţia Betty Ice, se duce spre o cotă de piaţă de 30%, însă mai sunt jucă­tori in­ter­naţionali care au 12 - 14% şi lo­cali care se duc spre 8 - 10% cotă de pia­ţă. Este o piaţă competitivă, în valoa­re de 200 de mi­lioane de euro pe partea de îngheţată am­balată şi industrială la scoop. Dacă pu­nem la socoteală şi zona de gelaterii, cred că piaţa se duce spre 250 de milioane“, a spus Ionuţ Ilie, ge­ne­ral manager Ice Cream at Unilver South Central Europe, în cadrul unei ediţii speciale a emisiunii de business ZF Live, organizată la Promenada Mall.

Antreprenorul Vasile Armenean, care a fondat Betty Ice, conduce după această tranzacţie businessul de înghe­ţa­tă al Unilever pe piaţa din România. Uni­lever are în portofoliu, pe lângă bran­durile româneşti Napoca şi Betty Ice, o serie de mărci internaţionale im­portate şi distribuite în comerţul local.