Rafael Campos, VTEX: Magazinele online din România consideră IT-ul un cost şi nu o investiţie
„În străinătate, retailerii online investesc în medie circa 7% din venituri în tehnologie, iar în România procentul este de doar 2%.“
„Aici în România IT-ul este considerat un cost şi nu o investiţie, pe când mentalitatea din ţările dezvoltate din Europa precum Marea Britanie, Germania, Franţa, Spania ş.a.m.d. este diferită: IT-ul este o investiţie. Jucătorii de pe aceste pieţe mature înţeleg că prin intermediul tehnologiei pot avea un avantaj competitiv, pot ajunge la mai mulţi clienţi, pot avea rezultate mai bune din campanii şi îşi pot majora profitul.“
Cu toate că în prezent retailerii online din România consideră IT-ul ca pe un cost şi nu o investiţie, aceasta este doar o etapă, prin care trec de fapt şi alte ţări din regiunea Europei de Sud-Est, unde în general schimbările vechilor paradigme şi adaptarea la ultimele tehnologii se fac într-un ritm mai lent decât în vestul Europei.