Decathlon, Intersport şi Hervis controlează 60% din piaţa echipamentelor sportive

Autor: Cristina Roşca 15.07.2019
Piaţa echipamentelor sportive, esti­ma­tă să ajungă la 500 mil. euro anul viitor, este împărţită de jucătorii spe­cia­li­zaţi precum Hervis, Intersport şi De­cathlon, cu magazinele monobrand - Adidas, Nike -, cu cele on­line şi cu lanţurile de hiper­marketuri. Pe fon­dul unui apetit crescut al ro­mânilor pentru sport, nu­me noi conti­nuă să intre în Ro­mâ­nia, numă­rul jucă­to­rilor spe­cializaţi du­blân­du-se în ultimii 4-5 ani.

Cei mai mari jucători specializaţi rămân Decathlon, Intersport şi Hervis, cei trei controlând circa 60% din vân­zările de profil, conform estimărilor ZF pe baza datelor publice şi a celor statistice. După cifra de afaceri din 2018 în clasamentul celor mai mari jucă­tori îşi fac loc şi FF Group (ce deţine franciza Converse sau Nike) şi Adidas. Cei doi au însă un model diferit de business, ei având în portofoliu în special haine şi pantofi. Ba mai mult, în cazul FF Group, pe lângă branduri de sport există şi unele de modă. Nu există însă date privind cifrele defalcate.

În afară de aces­te companii însă, pe piaţa de echi­pa­mente sporti­ve îşi fac loc tot mai mulţi jucători spe­ciali­zaţi precum Decimas (Spania), Sport Vision (Serbia) sau Sportisi­mo (Cehia). Motivul?

Românii au chel­tuit anul trecut aproape 450 de milioane de euro pe biciclete, haine pentru sală şi echipamente de munte, piaţa echipa­men­telor sportive crescând cu 12,5% faţă de 2017 şi cu peste 50% faţă de 2014, ara­tă calculele ZF pe baza datelor ofe­rite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.