Decathlon, Intersport şi Hervis controlează 60% din piaţa echipamentelor sportive
Cei mai mari jucători specializaţi rămân Decathlon, Intersport şi Hervis, cei trei controlând circa 60% din vânzările de profil, conform estimărilor ZF pe baza datelor publice şi a celor statistice. După cifra de afaceri din 2018 în clasamentul celor mai mari jucători îşi fac loc şi FF Group (ce deţine franciza Converse sau Nike) şi Adidas. Cei doi au însă un model diferit de business, ei având în portofoliu în special haine şi pantofi. Ba mai mult, în cazul FF Group, pe lângă branduri de sport există şi unele de modă. Nu există însă date privind cifrele defalcate.
În afară de aceste companii însă, pe piaţa de echipamente sportive îşi fac loc tot mai mulţi jucători specializaţi precum Decimas (Spania), Sport Vision (Serbia) sau Sportisimo (Cehia). Motivul?
Românii au cheltuit anul trecut aproape 450 de milioane de euro pe biciclete, haine pentru sală şi echipamente de munte, piaţa echipamentelor sportive crescând cu 12,5% faţă de 2017 şi cu peste 50% faţă de 2014, arată calculele ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.