Camelia Ene, CEO MOL România: Căutăm parteneri pentru franciză. În 2019 am deschis opt benzinării, din care şase în franciză

Autor: Alina-Elena Vasiliu 18.07.2019

MOL România, care deţine 227 de benzinării în România, caută să accelereze expansiunea prin franciză şi mizează pe cafenele în benzinării.



MOL România, filiala locală a grupului petrolier ungar MOL, a deschis opt benzi­nă­rii în România de la în­ce­putul anului până acum, dintre care două sunt operate direct, iar restul sunt în sistem de franciză.

Astfel, compania a ajuns la 227 de benzi­nă­rii pe piaţa locală, dintre care 200 cuprind şi Fresh Corner, conceptul de cafenea dezvoltat de grupul ungar. „Avem un ritm susţinut de deschideri de noi staţii, care poate să varieze de la 6 până la 10-12 staţii anual. Sistemul de franciză a fost dezvoltat în urmă cu câţiva ani şi ne dorim să-l dezvoltăm şi în viitor“, spune Camelia Ene, CEO MOL România.

Investiţia într-o benzinărie MOL România este variabilă, fiind cuprinsă între câteva sute de mii de euro şi 1-2 milioane de euro. Din cele 227 de benzinării pe care le are în total MOL în România, 17 funcţionează în sistem de franciză, existând un singur francizat per unitate.

Planul grupului este să extindă reţeaua lo­ca­lă atât cu unităţi proprii, cât şi prin francize, în funcţie de rapiditatea procesului de obţinere a autorizaţiilor de construire. În 2018, MOL Ro­mânia a avut o cifră de afaceri de 6,7 miliarde de lei.

Pentru deschiderea unei benzinării în fran­ciză, o condiţie este ca aceasta să fie amplasată într-o zonă de acces care să genereze trafic şi, deci, volume semnificative de carburant vândut.

Dincolo de dezvoltarea conceptului Fresh Corner pe lângă benzinării, grupul MOL ia în calcul şi extinderea cu cafenele de sine stă­tătoare, tot sub brandul Fresh Corner, după ce o primă astfel de unitate a fost deja deschisă în Budapesta. În plus, un proiect similar - sub forma unei “insule“ pe culoarul unui centru comercial - a fost implementat în Praga.

Tot în afara reţelei de benzinării, ca parte a pro­cesului de extindere pe zona de cafenele, MOL merge cu standuri de cafea şi sandwich-uri la festivaluri de muzică şi film precum Neversea, Untold sau TIFF.

„Plecând de la succesul pe care îl are cafeneaua din Budapesta, şi noi evaluăm orice oportunitate de dezvoltare în viitor. Nu ne depărtăm de activitatea de bază, de benzinărie, ci ne transformăm“, mai spune Camelia Ene.