Condiţii noi de admitere pentru candidaţii la poliţie şi jandarmerie: Ce trebuie să ştie cei care vor să candideze pentru un loc în şcolile MAI

Autori: Roxana Din , Mediafax 19.07.2019

Proba sportivă de admitere în instituţiile de învăţământ ale Ministerului Afacerilor Interne a fost modificată, fiind adăugat un obstacol în plus, faţă de cele 11 existente, anunţă instituţia. Totodată, a fost majorat timpul maxim pentru parcurgerea traseului, cu aproape un minut. 

Proba sportivă de admitere în instituţiile de învăţământ ale Ministerului Afacerilor Interne va fi modificată, dar schimbări vor fi şi în ceea ce priveşte ocuparea posturilor vacante sau pregătirea tactică a angajaţilor.

Elementele de noutate pentru traseul aplicativ destinat admiterii la poliţie, jandarmerie şi poliţie de frontieră, sunt „adăugarea unui obstacol, faţă de cele 11 existente în prezent, şi creşterea timpului maxim pentru parcurgerea traseului de la două minute şi douăzeci şi cinci de secunde la trei minute şi douăzeci de secunde”.

„Precizăm că pentru concursul de admitere la Academia de Poliţie “A.I. Cuza”, organizat în acest an, nu se vor aplica noile modificări ale traseului practic-aplicativ”, spun reprezentanţii MAI prin intermediul unui comunicat de presă remis vineri MEDIAFAX.

Noile modificări care vizează proba sportivă de admitere în instituţiile de învăţământ ale MAI vor fi valabile începând cu valabile începând cu data de 01.01.2020.

În sensul familiarizării potenţialilor candidaţi cu modificările aduse traseului aplicativ care reprezintă proba sportivă la examenele de admitere în instituţiile de învăţământ ale MAI sau la celelalte concursuri care presupun şi proba fizică, pe pagina de Facebook şi pe site-ul oficial al MAI a fost postat un clip video în care sunt prezentate modificările aduse traseului aplicativ .

„Clipul video prezintă obstacolele care trebuie depăşite de candidat, modul corect de executare, precum şi situaţiile în care un candidat este penalizat sau eliminat din concurs, aplicabile poliţiştilor, poliţiştilor de frontieră şi jandarmilor”, se arată în comunicat.

În ceea ce priveşte traseul aplicativ pentru candidaţii care doresc să se încadreze în structuri ale Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, timpul de parcurgere a traseului pentru ca un candidat să fie admis a fost stabilit la două minute şi cincisprezece secunde, faţă de un minut şi cinci secunde în prezent. De asemenea, traseul va avea 9 obstacole.

„Noutăţile aduse traseului aplicativ fac parte dintr-o serie de modificări la Ordinele de ministru care reglementează activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie şi în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne determinate, pe de o parte, de necesitatea adaptării anumitor norme ca urmare a situaţiilor întâlnite în practică, iar, pe de altă parte, de nevoia consolidării pregătirii de specialitate a personalului operativ, în special în domeniile tactică poliţienească, mânuire armament, uz de armă”, se precizează în comunicat.

Reprezentanţii MAI au menţionat că şi organizarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante din structurile MAI a suferit modificări. „A fost introdusă posibilitatea suspendării concursului, respectiv a amânării emiterii actului administrativ, în cazul semnalării unor aspecte de nelegalitate. Suspendarea şi amânarea se pot dispune până la soluţionarea sesizării, dar pentru o perioadă de cel mult 5 zile lucrătoare”, spune sursa citată.

Noul cadru normativ prevede şi faptul că se vor organiza programe de pregătire tactică a personalului MAI, „pe baza procedurilor comune de intervenţie profesională aprobate de inspectorii generali ai Inspectoratului General al Poliţiei Române, Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, Inspectoratului General al Jandarmeriei Române şi Inspectoratului General pentru Imigrări. Programele de pregătire urmăresc dezvoltarea şi menţinerea deprinderilor tactice de bază ale personalului operativ şi îmbunătăţirea capacităţii de reacţie imediată a personalului care lucrează nemijlocit cu publicul”.

Totodată, au fost reevaluate documentele de evidenţă nominală a personalului, fiind introdus statul de organizare în format electronic.