Afaceri de la zero. Trei tineri din Timişoara au transformat o provocare într-un business: de la organizarea unei petreceri cu 100 de persoane au ajuns să aducă la un loc 1.800 de oameni

Autor: Florentina Niţu 22.07.2019

♦ În 2019 atreprenorii vor să se extindă în Cluj, Oradea, Bucureşti şi pe litoral ♦ În cinci ani îşi propun ca Spontan Events să devină un brand naţional.

Alex Roşca, Alex Bucătaru şi Mihai Leonte au organizat în primăvara lui 2018, în a doua zi de Paşte, o petrecere la care au adunat 100 de prieteni care nu găseau alte activităţi în acea zi în oraş. A fost primul pas, „ediţia zero“, în crearea compa­ni­ei Spontan Events, care organizează eve­ni­men­te în Timişoara.

„Totul s-a petrecut spontan, deoarece noi ne-am întâlnit duminică seara şi atunci ne-a venit ideea să organizăm ceva pentru urmă­toa­rea zi. A fost şi o provocare, pentru că eram în domeniul HoReCa de câţiva ani şi am vrut să vedem dacă avem puterea să adunăm 100 de persoane la petrecere în mai puţin de 24 de ore. Aceasta a fost ediţia zero“, povestesc fondatorii com­paniei Spontan Events. În acţionariatul companiei a intrat recent un alt prieten al celor trei, Dragoş Iliescu.

Prima ediţie oficială a fost organizată la o lună distanţă, un eveniment care a durat trei zile şi la care au par­ti­cipat 300 de persoane. Apoi a urmat cea de-a doua petre­cere oficială, pe acoperi­şul Vox Technolgy Park, un hub de afaceri din Timişoara, Atunci au dat 600 de brăţări îna­in­te să anunţe locaţia.

Următoarea petrecere a avut loc la 35 de kilometri distanţă de Timişoara, la crama Thesaurus, una dintre cele mai mari afaceri an­tre­prenoriale locale. Au fost prezenţi apro­xi­mativ 800 de oameni, iar de acolo busi­nessul a explodat, povestesc fondatorii.   

„La început investiţia a fost una mică, în­chi­riam doar echipamentul de sunet, im­pro­vi­zam nişte baruri şi încercam să facem pe­tre­ce­rile în locaţii unde aveam acces gratuit. Acum însă, costurile pentru fiecare eve­niment sunt foarte mari, iar o singură ploaie ne poate duce mult în pierdere. Dar ne place să riscăm. Ne place libertatea dată de acest business, ne plac pro­vo­că­rile şi trăim intens fiecare experienţă pe care o creăm pentru oameni“.

Ei recunosc că la început a fost destul de provocator să găsească locaţiile pentru petre­ceri, deoarece proprietarii erau reticenţi în acor­darea încrederii unor persoane pe care nu le cunoşteau. Acum însă, ei susţin că sunt contactaţi de proprietari pentru a orga­niza petreceri în locaţiile pe care le deţin, deoarece aceştia beneficiază de publicitate în rândul persoanelor prezente la eveniment. 

Costul evenimentelor depinde foarte mult de locaţia unde se petrec, dotările spa­ţiu­lui, DJ-ul invitat sau de activările speciale pe care le fac.

„În primul rând locaţia trebuie să aibă o poveste sau ceva caracteristic. Apoi contează să fie un spaţiu care să ne permită să amenajăm scena, baruri, zone de activări. Accesul la petrecere şi vecinii locaţiei sunt, de asemenea, nişte aspecte foarte importante.“ 

Serviciile companiei constau în muzică pusă de DJ la petrecere, băutură şi mâncare.  Accesul la petrecere este gratuit, dar limitat. Doritorii îşi solicită brăţările pe Facebook, apoi merg să le ridice.

„Nu oricine primeşte brăţară, deoarece încercăm să ne selectăm publicul. La eveni­ment el vine cu brăţara pe mână şi are două ore în care poate intra gratis. Dacă întârzie, plăteşte o taxă de 40 lei. Dacă nu a primit brăţară în prealabil, nu poate veni la eveniment.“ Până acum, evenimentele au avut loc în Timişoara şi în imprejurimile oraşului. Anul acesta, antreprenorii vor să se extindă şi în Cluj, Oradea, Bucureşti şi pe litoral. „Am readus la viaţă locaţii frumoase din Timişoara şi împrejurimi. De la 100 de persoane am ajuns la 1.600-1.800 de persoane în mai puţin de şase luni. În 18 noiembrie, dansau afară 1.000 de persoane pe o temperatură de zero grade Celsius.“ 

Cel mai mare eveniment organizat de companie a fost la un centru de echitaţie din Timişoara, unde au participat aproximativ 1.800 de oameni. Tinerii susţin că persoanele prezente la evenimentele lor sunt dornice de activităţi şi experienţe noi şi vor să trăiască diferit. 

Până la sfârşitul anului 2019, antreprenorii vor să facă aproximativ zece evenimente în zona de vest şi încă câteva zeci în restul ţării. Ei spun că pregătesc şi câteva evenimente mari, de amploare. În cinci ani, antreprenorii îşi propun ca Spontan Events să devină un brand naţional şi reprezentativ pentru România.

 

Intraţi pe platforma  www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.