Cele mai valoroase 50 de branduri româneşti: 11 mărci provin din retail şi sunt evaluate la 1,4 mld. euro

Autor: Cristina Roşca 22.07.2019

♦ Top 50 cele mai valoroase nume „made in Romania“ sunt evaluate la aproape 5 mld. euro. Dacia e lider cu 1,3 mld. euro l eMAG (comerţ online) şi Dedeman (bricolaj) completează podiumul condus de producătorul auto de la Mioveni ♦ Cele mai multe branduri din top 50, mai exact 11, provin din retail, următorul domeniu fiind berea cu 8 mărci locale ♦ Ca valoare cumulată a brandurilor din clasament, după retail şi auto vine sectorul bancar cu aproape jumătate de miliard de euro şi patru mărci – Banca Transilvania, BRD, BCR şi CEC Bank.

În clasamentul celor mai valoroase 50 de branduri româneşti îşi fac loc 11 mărci din retail evaluate la 1,4 mld. euro, adică mai mult de un sfert din valoarea totală ce s-a apropiat de 5 mld. euro. Retailul – indiferent de tipul său, bricolaj, electro-IT sau far­ma – este domeniul cel mai „valoros“, urmat de auto, arată o analiză a Brand Finance, firmă independentă glo­­bală de evaluare de brand. Pe cele două sec­toare de activitate le despart doar 59 milioane de lei. Di­­ferenţa vine şi din faptul că există 11 mărci de retail incluse în top şi doar unu singur din auto – Dacia.