Deschiderea a 250-300 de hipermarketuri şi supermarketuri anual susţine dezvoltarea industriilor conexe: de la producţie, la logistică şi transport

Autor: Cristina Roşca 22.07.2019

♦ An de an, companiile logistice dezvoltă noi proiecte în România pentru a acoperi cererea venită de la producători auto pe de-o parte, dar şi de la retaileri pe de alta ♦ Producătorii de alimente anunţă şi ei investiţii în fabrici într-o perioadă în care consumul privat creşte în continuare ♦ Deschiderile de hipermarketuri şi supermarketuri susţin totodată şi businessul transportatorilor locali ale căror camioane transportă zi de zi marfa ce ajunge pe rafturile magazinelor.



În România se deschid anual 250-300 de magazine alimentare moderne, de la hipermarketuri la supermarketuri, magazine de discount sau proximitate. Aceste investiţii făcute de reţelele străine de comerţ atrag după sine alte pariuri.

Pentru a face faţă dezvoltării accelerate, retailerii îşi extind suprafaţa logistică - direct sau prin parteneriate, iar pentru ca rafturile magazinelor să fie pline, comercianţii negociază cu furnizorii cantităţi mai mari de marfă şi cu transportatorii mai multe maşini.