Eficientizarea continuă în comerţul modern din România. Cele zece reţele străine au angajat în 2018 doar 3.000 de oameni deşi au deschis 400 de magazine
♦ Lanţurile străine din comerţul alimentar au ajuns la un total de 84.000 de salariaţi în România, cu 3.000 mai mulţi ca în 2017 ♦ Dintre cei zece jucători analizaţi de ZF, şase au continuat să facă angajări, restul anunţând un număr mai mic de salariaţi faţă de 2017 ♦ Comerţul modern număra la finalul anului trecut aproape 2.650 de magazine sub mai multe formate – hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount şi proximitate modernă.
Universul de comerţ modern a crescut în 2018 cu peste 400 de magazine sub formate diferite, iar deschiderile au adus după sine şi angajări, deşi nu pentru toate reţelele, unele apelând la o eficientizare a businessului, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe şi a celor comunicate de companii. Datele privind numărul de salariaţi se referă la numărul mediu de oameni la nivelul unui an, putând exista variaţii pe parcursul celor 12 luni. Fluctuaţia de personal în retail este foarte mare, ajungând la 40% într-un an, dublu faţă de media naţională de 20%, potrivit studiilor salariale.