Exclusiv ZF. Primul interviu cu Miroslav Majoros după anunţarea programului de restructurare de la Telekom România: De ce este nevoie să facem concedieri? În 2018 ne-au lovit problemele din trecut, iar poziţia pe cash nu mai era puternică

Autor: Adrian Seceleanu 23.07.2019

Simplificarea proceselor interne şi a ofertei comerciale, digitalizarea şi automatizarea unor operaţiuni, dar şi presiunea pentru o îmbunătăţire a rezultatelor financiare reprezintă principalele motive pentru planul Telekom de a concedia în acest an aproape 700 de oameni din cei 5.800 pe care îi mai are, operaţiune care va aduce grupului economii de ordinul a câteva milioane de euro pe an.

„Evoluţia vânzărilor nu reprezintă motivul pen­tru care vom reduce numărul de oameni. Principa­lele motive pentru această restructu­rare sunt digitalizarea şi simplificarea ofertei comer­ciale şi a proceselor interne“, a declarat Miroslav Majoros, CEO al grupului Telekom România, într-un interviu pentru ZF. „Suntem sa­tis­făcuţi de rezultatele din al doilea trimes­tru, în special pe zona de telefonie mobilă, dar vedem semne de stabilizare şi pe zona fixă“, a insistat el.“

Concedierile sunt motivate şi de necesitatea ca grupul să-şi îmbunătăţească rezultatele financiare, care să-i permită să susţină programul de investiţii, dar şi creşterea salariilor în unele departamente. „Problema este că în 2018 ne-au lovit puternic probleme din trecut - cum ar fi datoriile de zeci de milioane de euro generate de clienţi care nu şi-au plătit facturile - dar şi altele. A trebuit să achităm şi unele împrumuturi luate în trecut astfel că poziţia pe cash a grupului nu era foarte puternică. Acum situaţia fluxului de numerar s-a îmbunătăţit semnificativ, dar trebuie să continuăm acest proces. Desigur şi acesta este unul dintre motivele pentru lansarea programului de restructurare. (…) Grupul are nevoie de un buget semnificativ pentru a susţine în continuare programul de investiţii.“