Diana Şucu aşteaptă vânzări în creştere cu 20% pentru cele trei branduri de mobilier de lux pe care le-a adus în România

Autor: Alexandra Cepăreanu 25.07.2019

Ethan Allen, Caracole şi Bernhardt - trei branduri americane de mobilier de lux - sunt prezente într-un magazin de 2.000 de metri pătraţi amplasat în centrul comercial Băneasa Shopping City din nordul Capitalei.

Diana Şucu, soţia omului de afaceri Dan Şucu, estimează o creştere de 20% a businessului din domeniul mobilierului de lux pe care îl deţine, sub care vinde pe piaţa locală trei branduri de mobilier de lux - Ethan Allen, Caracole şi Bernhardt -, toate amplasate în centrul comercial Băneasa Shopping City din nordul Capitalei.

Cele trei branduri de mobilier de lux au înregistrat anul trecut afaceri de 1,2 milioane de euro.

„Per total, 2018 a fost un an bun, chiar dacă se putea şi mai bine. Cifra de afaceri a fost de 1.200.000 euro. Iar pen­tru anul în curs ţinta mea este o creştere cu 20% a cifrei de afaceri şi am încre­dere că cele trei businessuri vor fi pe un trend ascendent, ca şi până acum“, a spus pentru ZF Diana Şucu.

În prezent, cele trei branduri de mo­bilă pot fi găsite în showroomul am­pla­sat în complexul Băneasa Shopping City, care se întinde pe o suprafaţă de 2.000 mp şi în cadrul căruia lucrează o echipă de 13 salariaţi.

Diana Şucu povesteşte că a început busin­essul în domeniul mobilierului de lux în urmă cu şase ani, când a adus pe piaţa lo­cală brandul Ethan Allen în încer­ca­rea de a acoperi un seg­ment de piaţă ne­ex­ploatat în Ro­mâ­­nia.  „În urmă cu şa­se ani, când am adus în Ro­mâ­nia Ethan Allen, pe pia­ţa au­toh­tonă exista doar mo­bilier european, în ge­neral din Italia. Am ur­mărit să acopăr un seg­ment lipsă: acela al mobilierului care îmbină frumosul şi utilul. Când spui ca­li­ta­te şi confort, America se detaşează clar.“

La câţiva ani distanţă, Diana Şucu a mi­­zat pe alte două branduri americane - Caracole şi Bernhardt Interiors - care s-au dovedit a fi, de ase­menea, pariuri câş­ti­­­gă­toa­re, spune antre­pre­noa­rea. „Clienţii noş­tri au îndrăgit de la bun în­ce­put aces­te trei branduri. Au des­­co­perit, de fapt, di­ferenţa între un mo­bilier lucrat pe ban­dă rulantă şi unul hand­made, realizat de artizani cu experienţă şi des­tinat celor mai sofisticare gusturi.“

În ceea ce priveşte preferinţele cli­enţilor, Diana Şucu spune că nu poate face o clasificare exactă, deoarece fie­care dintre cele trei branduri răspunde unei categorii diferite de public.

„La Ethan Allen găsim mobilier cla­sic, elegant, iar recent gama a fost îm­bogăţită cu piese în stil modern, re­laxat. Caracole este targetat stilului gla­mour, cu mobilier inspirat de cele mai mari podiumuri de modă din lume. Iar Bernhardt se adresează cu predilecţie celor mai tineri dintre noi, propunându-ne un stil modern, pe alocuri cu accente in­dustriale“, descrie antreprenoarea specificaţiile fiecărui brand american pe care îl comercializează pe piaţa locală.

Clienţii care trec pragul magazi­nului din Băneasa gestionat de Diana Şucu sunt persoane deja familiarizate cu brandurile grupului, atât români, cât şi străini (austrieci, olandezi, bulgari sau englezi). 

„Clienţii noştri sunt relaxaţi din punct de vedere financiar, sunt orientaţi spre produse de calitate, sofisticate. În plus, apreciază raportul corect calitate-preţ pe care îl găsesc la noi în show­room. Mobilierul Ethan Allen, Caracole şi Bernhardt este îndrăgit atât de români, cât şi de străini. Aceştia ne des­co­peră fie din online, fie sunt îndru­maţi către noi de centrala din America. De-a lungul tim­pului, am avut o colaborare de ex­cepţie cu majoritatea clienţilor.“

Pentru anul în curs antreprenoarea nu are planuri de extindere, însă vrea să promoveze mai agresiv cele trei bran­duri pe piaţa locală şi să se concentreze pe perfecţionarea activităţii pe care o desfăşoară momentan în Capitală.

„În momentul de faţă dorim să ne facem cât mai cunoscuţi în ţară prin showroom-ul spaţios pe care îl avem în Băneasa Shoppping City din Bucureşti. Ne concentrăm pe o perfecţionare constantă, pentru a ajunge pe buzele tuturor prin produsele şi serviciile pe care le oferim. De exemplu, pentru a veni în întâmpinarea clienţilor, am demarat un proiect extrem de atractiv şi util, care va fi gata în toamnă. Mai multe informaţii, la momentul lansării.“