Afacerile mici şi mijlocii din România prind curaj: peste 50% din IMM-uri vor să se extindă în următorii doi ani. România are cel mai mic procent al investiţiilor din PIB, doar 0,4%

Autor: Florentina Niţu 26.07.2019

„România are cel mai mic procent al investiţiilor din PIB în afacerile mici şi mijlocii, doar 0,4%, deşi ele dau jumătate din produsul intern brut. Trebuie să creăm un fond de capital de risc, să susţinem IMM-urile să poată concura cu cele din vârful Europei. Este un sector cu potenţial.“



Mai bine de jumătate din afacerile mici şi mijlocii din România au planuri de extindere peste graniţele ţării în următorii doi ani, însă în limite moderate, principalul motiv fiind creşterea cererii pe piaţa externă, potrivit reprezentanţilor mediului de afaceri mici şi mijlocii private din România.

„În următorii doi ani, companiile mici şi mijlocii din România îşi propun în proporţie de 56,58% să se extindă. Întreprinzătorii sunt optimişti, dar îşi doresc un mediu de afaceri mai performant. Totuşi, o treime din antreprenori se gândesc să îşi diminueze activitatea, să vândă afacerea sau să o închidă”, a spus Ovidiu Nicolescu, preşedinte de onoare al Consiliului Naţional al Întreprindeprilor Private Mici şi Mijlocii (CNIPMMR).