Farmec Cluj şi-a bugetat investiţii de 26 mil. lei, de 3-4 ori mai mari ca în ultimii ani. „Pe măsură ce afacerile unei companii cresc, bugetele de investiţii sunt mai mari.“

Autor: Cristina Roşca 26.07.2019

Producătorul de cosmetice Farmec din Cluj-Napoca, cel mai mare jucător local de pe piaţa de 1 mld. euro a parfumurilor, produselor de îngrijire şi machiaj, şi-a bugetat pentru acest an investiţii de 26 mil. lei, faţă de 8-9 milioane de lei în fiecare dintre cei doi ani anteriori.

Creşterea bugetului vine într-o perioadă în care şi busi­nessul se află pe un trend ascendent, pentru 2019 fiind esti­mată o cifră de afaceri de 254 mil. lei, plus 7% faţă de anul anterior şi cu aproape 20% peste nivelul din 2017, ara­tă calculele ZF făcute pe baza datelor oferite de companie.

„Pe măsură ce afacerile unei companii cresc, bugetele de investiţii sunt mai mari. Farmec investeşte continuu pentru a oferi consumatorilor cosmetice româneşti capabile să concureze şi să depăşească mărcile străine“, spune Mircea Turdean, director general al Farmec. Pe piaţa de profil, producătorul din Cluj-Napoca se luptă cu giganţi precum L’Oréal sau Nivea (Beiersdorf), dar şi cu alte nume româneşti, dar de mai mici dimensiuni. Mulţi dintre jucătorii locali au fost creionaţi în anii de capitalism, unii chiar în ultimul deceniu, pe când Farmec are deja peste şapte decenii de istorie.