Alianţă strategică: Grupul francez Auchan ajunge la 400 de magazine de proximitate după un acord cu benzinăriile Petrom

Autor: Cristina Rosca 26.07.2019

Retailerul francez Auchan, cu afaceri de 5,5 mld. lei, îşi asigură prezenţa în 400 de staţii de alimentare Petrom în urma unui acord cu grupul petrolier, acord început în urmă cu doi ani cu un proiect pilot sub brandul MyAuchan.

„Este vorba de intenţia de a extindere un parteneriat care vizează deschiderea de magazine MyAuchan în ca­drul staţiilor Petrom. Acest parteneriat presupune că ma­ga­zinele aferente staţiilor de distribuţie Petrom vor ră­mâ­ne în continuare proprietatea OMV Petrom Marketing SRL, iar Auchan va derula comerţul cu produsele din ma­gazine“, au explicat pentru ZF reprezentanţii OMV Petrom.

Ieri, Consiliul Concurenţei a transmis un comunicat în care arăta că a autorizat tranzacţia prin care Auchan România SA preia magazinele destinate comercializării produselor alimentare şi non-alimentare din staţiile Petrom, fără a da alte informaţii.

„În prezent, negocierile sunt în desfăşurare. Imple­men­tarea parteneriatului este condiţionată de finalizarea aces­tor negocieri. Magazinele MyAuchan funcţionează în in­cin­ta staţiilor Petrom, fiind operate de partenerii sta­ţiilor.“

La începutul anului, OMV Petrom Marketing şi Auchan Retail România au semnat un Memorandum de Înţelegere în vederea extinderii parteneriatului. Obţine­rea aprobării din partea Consiliului Concurenţei este un pas necesar în cadrul acestui proces, adaugă oficialii OMV Petrom.

Iniţial, parteneriatul anunţat în 2017 a vizat 15 ma­gazine de proximitate MyAuchan amplasate în benzinăriile Petrom.