ANALIZĂ ZF. Topul celor mai vândute branduri de sucuri necarbonatate: primele zece au 70% din piaţă

Autor: Mădălina Dediu Panaete 29.07.2019

Vânzările de băuturi necarbonatate pe bază de fructe s-au situat în magazine la 270 de milioane de litri, adică aproape 14 litri per capita, conform datelor Euromonitor.



Piaţa de sucuri, categorie care include băuturi răcoritoare necarbonatate pe bază de fructe, cele făcute din fructe 100% şi nectarurile, este una dominată de brandurile străine, iar doar două branduri româneşti reuşesc să-şi facă loc în top zece cele mai mari vânzări. Astfel, brandurile Giusto, realizat de Romaqua Group, şi Fruttia, produs de European Drinks, sunt singurele branduri româneşti din top, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare Euromonitor.

În top se află atât branduri internaţionale, produse şi în România, cât şi branduri importate, aşa cum sunt Happy Day de la Rauch sau Pfanner, comercializat de Cyrom România. În schimb, lider pe această piaţă este Cappy, brand produs de Coca-Cola HBC, cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor răcoritoare. Cappy avea în 2018 o cotă de piaţă în retail de peste 15%, conform Euro­monitor. Cappy este principalul pariu al gigantului Coca-Cola HBC pe piaţa de sucuri, în condiţiile în care cu extensiile de brand Cappy Pulpy, Cappy Plus şi Lemonade by Cappy şi-a asigurat cea mai bună poziţie pe raft la această categorie. Coca-Cola HBC a făcut o investiţie de peste 20 de milioane de euro în 2013 într-o linie de îmbu­te­lie­re a brandului Cappy Pulpy, ceea ce a pro­pul­sat brandul Cappy pe pri­mul loc în topul ce­lor mai vândute bran­duri din categorie şi unul din­tre cele mai ex­por­ta­te băuturi „made in Romania“.