Cele mai vândute zece branduri de sucuri au 70% din piaţă: Cappy, Tymbark şi Giusto sunt liderii

Autor: Mădălina Dediu Panaete 29.07.2019

Vânzările de băuturi necarbonatate pe bază de fructe s-au situat în magazine la 270 de milioane de litri, adică aproape 14 litri per capita, conform datelor Euromonitor.



Piaţa de sucuri, categorie care inclu­de băuturi răcoritoare necar­bonatate pe bază de fructe, cele făcute din fructe 100% şi nectarurile, este una dominată de brandurile străine, iar doar două branduri româneşti reuşesc să-şi facă loc în top zece cele mai mari vânzări.

Astfel, brandurile Giusto, realizat de Romaqua Group, şi Fruttia, produs de European Drinks, sunt singurele branduri româneşti din top, arată o ana­liză a ZF făcută pe baza datelor companiei de cercetare Euromonitor. În top se află atât branduri interna­ţio­nale, produse şi în România, dar şi bran­duri importate aşa cum sunt Happy Day de la Rauch sau Pfanner, co­mercializat de Cyrom România. În schimb, lider pe această piaţă este Cappy, brand produs de Coca-Cola HBC, cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor răcoritoare.

Cappy avea în 2018 o cotă de piaţă în retail de peste 15%, conform Euro­mo­nitor. Cappy este principalul pariu al gigantului Coca-Cola HBC pe piaţa de sucuri, în condiţiile în care cu exten­siile de brand Cappy Pulpy, Cappy Plus şi Lemonade by Cappy şi-a asigurat cea mai bună poziţie pe raft la această categorie.