Cum se vede majorarea salariilor din textile în businessurile brandurilor care produc direct. Mărcile de lux Louis Vuitton şi Akris continuă să crească operaţiunile locale şi să angajeze, brandurile mass-market restructurează

Autor: Cristina Roşca 31.07.2019

♦ Zece giganţi din modă, printre care Louis Vuitton, Calzedonia şi Moncler, deţin fabrici proprii în România unde 6.500 de oameni produc haine şi pantofi de 1,3 mld. lei ♦ Evoluţia businessurilor este diferită, astfel că în timp ce Louis Vuitton a angajat în 2018 peste 200 de oameni şi şi-a majorat businessul cu aproape 50%, grupul Bonis SPA, parte a USSN Polo Ralph Lauren (Italia), şi-a redus cifra de afaceri la jumătate ♦ Mai mult, unul dintre cei zece jucători – grupul elveţian Rieker – a anunţat că renunţă la producţia din România.



Afacerile fabricilor din România deţinute de branduri de lux pre­cum Louis Vuitton sau Akris continuă să crească, ba mai mult, aceste businesuri con­tinuă şi să angajeze oameni, în timp ce mărcile mass-market restructurează activităţile locale din producţie, arată o analiză a ZF. Aceasta a luat în calcul doar businessurile unor branduri care au operaţiuni proprii de producţie în România.

Analiza vine într-o perioadă în care tot mai multe branduri renunţă la producţia locală în contextul în care majorarea salariului minim şi implicit a celui din domeniul producţiei de tex­tile, îmbrăcăminte şi încălţăminte a făcut ca România, considerată a fi „croitorul” Europei, să devină prea scumpă.