Date statistice dramatice: Importurile de îngheţată s-au triplat în zece ani, dar producţia a stagnat

Autor: Mădălina Dediu Panaete 05.08.2019

Piaţa de îngheţată este puternic sezonieră, circa 80% din vânzări fiind înregistrate în perioada aprilie-septembrie.



Producţia de îngheţată a ajuns în 2018 la peste 49 de milioane de litri, în creştere cu 4% faţă de anul precedent, acesta fiind al patrulea an cu majorare pentru una dintre cele mai sezoniere pieţe din industria bunurilor de larg consum, arată datele de la Eurostat.

În ultimul deceniu, producţia de îngheţată s-a situat în jurul aceloraşi valori şi doar în 2009 a depăşit vizibil pragul de 50 de milioane de litri.

Creşterea impor­turilor vine în contextul în care producţia a rămas la aproximativ acelaşi nivel în această perioadă. Se observă o diminuare a producţiei imediat după criza economică şi o revenire a acesteia pe o pantă ascendentă imediat după revenirea consumului per ansamblu în economie.

În plus, această majorare a consumului corelată şi cu dezvoltarea comerţului modern a adus şi un apetit tot mai mare pentru produse, chiar şi în categoria de îngheţată. Astfel, pe piaţă au apărut tot mai multe branduri, inclusiv din import.

Principalul jucător de pe piaţă este Unilever, care în 2018 a preluat Betty Ice, cel mai mare jucător cu acţionariat local de pe piaţă. Unilever are în portofoliu şi mărci importate de îngheţată.