Miliardarul italian din spatele Calzedonia a adus 4 branduri în România şi a ajuns la afaceri de 40 milioane de lei
Grupul de modă Calzedonia, fondat acum trei decenii de miliardarul italian Sandro Veronesi, a adus pe plan local patru branduri - Calzedonia, Intimissimi, Tezenis şi Falconeri, cel mai recent fiind venit în 2019.
Compania ajunsese în România la finalul anului trecut, după două deschideri, la 14 unităţi sub brandurile Calzedonia, Intimissimi şi Tezenis, alături de un outlet ce le cuprinde pe toate trei. Anul acesta, cel de-al 15-lea magazin al grupului poartă brandul Falconeri şi e deschis în mallul Băneasa Shopping City. Astfel, modelul de business al retailerului italian este similar cu al altor grupuri de modă precum Inditex (Zara, Bershka, Massimo Dutti) sau H&M (H&M, Cos, & Other Stories) care găzduiesc sub aceeaşi umbrelă mai multe mărci. Aceste nume gigant au venit iniţial în România cu 1-2 mărci fanion, pentru ca apoi să îşi dezvolte portofoliul bazându-se pe apetitul mare al consumatorilor locali pentru modă şi trenduri.
Compania Futura Lenjerie, care operează businessul grupului Calzedonia pe plan local, a ajuns la afaceri de 39 mil. lei în 2018 după un plus de 14% faţă de anul anterior. Businessul s-a dublat din 2014 până în 2018. Businessul Calzedonia a fost fondat în 1986 la Verona, în Italia, de antreprenorul Sandro Veronesi (59 de ani). El a lucrat anterior tot în domeniu, însă pasiunea pentru vin l-a determinat să deschidă Signorvino, care a devenit un lanţ de magazine, cafenele şi restaurante, potrivit revistei americane Forbes care îi evaluează averea la 2,1 mld. dolari.
Grupul italian Calzedonia deţine la Arad şi o fabrică cu 415 de salariaţi care produc lenjerie intimă pe care o exportă apoi în întreaga lume.