Un retailer scandinav anunţă o revoluţie în fashion: Carlings este primul retailer din lume care vinde haine digitale

Autor: Iulian Tenchiu 17.08.2019

Retailerul scandinav de articole vestimentare, Carlings, are peste 200 de magazine fizice în Norvegia, Finlanda şi Suedia, iar în 2018 a deschis a prima sa  platforma online de retail, unde a încărcat prima colecţie de haine digitale din lume, care pot fi achiziţionate pentru preţuri cuprinse între 10 şi 30 de euro, scrie CNBC.

Retailerul şi-a deschis primul magazin online în 2018, iar din acel moment s-a aflat într-o continuă căutare pentru o idee care trebuia sa atragă rapid clienţii. Pentru a atinge acest obiectiv, retailerul scandinav a apelat la agenţia de creaţie Virtue, care a venit cu ideea ce ar putea să provoace o revoluţie pe reţelele de socializare ca Instagram.

„Aceste haine virtuale vor asigura credibilitatea celor de pe Instagram. Am creat un nou mod de a gândi pentru industria modei şi pentru consumatori. Ştim că există foarte mulţi influenceri pe acolo, (referinţă la Instagram - n.red.) care creează o falsă realitate, la care oamenii obişnuiţi nu au acces”, a declarat CEO-ul retailerului scandinav Carlings, Ronny Mikalsen. 

Hainele din colecţia Carlings pot fi purtate de oricine indiferent de sex, şi indiferent de dimensiunile respectivului client, sincronizându-se în acelaşi timp cu tendinţa mondială de reducere a poluării asupra mediului, mai notează CNBC. 

Cu toate acestea, atunci când Virtue a venit cu ideea, ea nu a fost prea bine primită de CEO-ul scandinav, dar după ce Ronny Mikaelsen s-a consultat cu fiica sa de 12 ani, ea l-a convins că ideea unor haine digitale nu ar putea fi chiar atât de rea.

„A fost cea mai ciudată şedinţă din viaţa mea. Nu am înţeles despre ce vorbeau. Iniţial nu credeam că această colecţie digitală este o idee demnă de luat în serios, pentru că oamenii nu ar putea fi interesaţi de aşa ceva. Am vorbit cu fiica mea, care are 12 ani, iar ea m-a convins că acest concept nu este chiar atât de ciudat. Oamenii folosesc oricum filtre pe reţelele de socializare”, a mai declarat Ronny Mikalsen.