Auchan: Mărcile private contribuie cu 10% la cifra de afaceri, dar vrem ca în cinci ani să dublăm cota de piaţă a acestor produse

Autor: Cristina Roşca 07.08.2019

♦ Grupul francez, prezent local cu o reţea de 33 de hipermarketuri şi circa 20 de unităţi de mici dimensiuni, a avut în 2018 afaceri de 5,4 mld. lei, în creştere cu 3,5% faţă de anul anterior ♦ Contribuţia mărcilor private la totalul businessului se apropie astfel de 550 de milioane de lei, conform calculelor ZF făcute pe baza datelor oferite de companie.



„Cota mărcilor proprii Auchan este astăzi de aproximativ 10% din totalul cifrei de afa­ceri. Ne propunem ca în 5 ani să ajungem la o pon­de­re de circa 17%-20% pentru mărcile proprii şi cele exclusive“, spune Tiberiu Daneţiu, direc­tor de marketing în cadrul Auchan Retail Româ­nia. El mai spune că îşi bazează estimările pe evoluţia actuală a acestor mărci private.

Compania a lansat de-a lungul anilor mai multe branduri proprii precum Auchan (în toate variantele ei - esential, mainstream şi premium), dar şi mărci exclusive precum Inextenso (pe segmentul de textile), Cosmia (în­grijire şi frumuseţe) şi Actuel (articole de gătit, amenajarea şi decorarea casei). Aces­tea sunt de altfel şi cele mai puternice din por­tofoliul de mărci proprii şi exclusive ale Auchan, dar câştigă din ce în ce mai mult teren şi Qilive (tehnologie, multimedia, electroIT), One two fun (jucării, lansată recent) şi Airport (bagaje).