Veniturile grupului Telekom au scăzut cu 3%, la 231 milioane euro în T2/2019. Profitul operaţional a scăzut şi el cu 20%, la 30 milioane de euro. Faţă de primul trimestru rezultatele sunt mai bune, iar tendinţa este una pozitivă

Autor: Adrian Seceleanu 09.08.2019

Grupul Telekom, format din fostele companii Cos­mote şi Rom­te­le­com, a înregistrat în al doilea trimestru din 2018 venituri totale consolidate de 231 mil. euro, în scădere cu 2,8% faţă de anul precedent, şi un profit operaţional (EBITDA) de 29,8 mil. euro, mai mic cu 20,1%, pe fondul scăderii numărului de clienţi, conform datelor comunicate de companie.

Numărul de clienţi al com­paniei pe segmentele de telefonie mo­bilă, internet fix şi TV au scăzut în al doilea trimestru cu 5-6% faţă de anul an­terior, conform datelor companiei. La nivelul primului semestru grupul a anun­ţat venituri totale de 447,8 milioane de euro, mai mici cu 3,6% şi un profit ope­ra­ţional de 56 milioane de euro, mai mic cu 20,5%.

Scăderea profitului reflectă „în prin­cipal veniturile mai scăzute din servicii fixe şi mobile“, conform com­pa­niei, care adaugă că în al doilea tri­mestru rezultatele au fost mai bune în ra­port cu primele trei luni din 2019. „Cu toate acestea, acest rezultat reprezintă o creştere de 12,1% faţă de trimestrul ante­rior şi reflectă evoluţia pozitivă con­tinuă începând din T4 2018.“