Kaufland vinde mărci private de 1,6 mld. lei, brandurile proprii precum K-Classic sau bevola contribuind cu 15% la businessul nemţilor. Cea mai puternică marcă privată a grupului german este K-Classic, cu o sortimentaţie de 2.000 de articole

Autor: Cristina Roşca 13.08.2019

♦ Un magazin Kaufland are la raft în medie circa 20.000 de produse, conform celor mai recente date ale ZF

♦ Nemţii au pe plan local peste 125 de hipermarketuri cu preţuri mici şi afaceri de 10,9 mld. lei în 2018.



Grupul german Kaufland, liderul comerţului local, vinde anual mărci private în valoare de 1,6 mld. lei, brandurile proprii precum K-Classic sau bevola contribuind cu 15% la businessul nemţilor, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor publice şi a celor comunicate de companie.

„La Kaufland România, în 2018 mărcile proprii s-au încadrat în media pe care a înregistrat-o piaţa de mărci proprii la nivel naţional, respectiv 15%“, spune Valer Hancaş, director comunicare şi corporate affairs în cadrul Kaufland România.

Mărcile private au ajuns la finalul anului trecut în România la o cotă de piaţă de 16,5% în totalul vânzărilor FMCG după ce au câştigat un punct procentual faţă de 2017, conform datelor companiei de cercetare de piaţă GfK. Nivelul atins de aceste produse în România este în continuare mic dacă îl comparăm cu alte ţări, chiar şi din regiune. Spre exemplu, în Austria cota de piaţă a mărcilor private este de peste 30%, în Cehia şi Slovacia peste 20%, potrivit GfK. În ţări dezvoltate precum Elveţia sau Marea Britanie, ponderea acestor branduri dezvoltate de retaileri sare de 30%. „Pentru următorii ani ne aşteptăm la creşteri în ceea ce priveşte ponderea mărcilor private, chiar până la a ajunge la media înregistrată în Uniunea Europeană pentru acest sector. Ne bazăm pentru creştere pe mai mulţi factori, în special pe o familiaritate tot mai mare a consumatorilor cu acest concept de marcă proprie şi avantajele pe care aceste produse le oferă“, adaugă Valer Hancaş.