Mărcile private contribuie cu 15% la businessul Kaufland şi generează vânzări de 1,6 mld. lei. „Pentru următorii ani ne aşteptăm la creşteri în ceea ce priveşte ponderea mărcilor private, chiar până la a ajunge la media înregistrată în Uniunea Europeană.“

Autor: Cristina Roşca 13.08.2019

Grupul german Kaufland, liderul comerţului local, vin­de anual mărci private în valoare de 1,6 mld. lei, potrivit calculelor ZF realizate pe baza datelor publice şi a celor comunicate de companie.

Cea mai puternică marcă proprie a grupului german este K-Classic cu o sortimentaţie de 2.000 de articole, în contextul în care un magazin Kaufland are la raft în medie circa 20.000 de produse, conform celor mai recente date ZF. Alte branduri proprii sunt bevola (produse de îngrijire - de la şampoane, la aparate de ras şi deodorante) şi K-Vreau din România (bunuri doar de la producători şi furnizori locali).

„La Kaufland România, în 2018, mărcile proprii s-au încadrat în media pe care a înregistrat-o piaţa de mărci proprii la nivel naţional, respectiv 15%“, spune Valer Hancaş, director comunicare şi corporate affairs în cadrul Kaufland România.

Mărcile private au ajuns la finalul anului 2018 în Ro­mâ­nia la o cotă de piaţă de 16,5% în totalul vânzărilor FMCG după ce au câştigat un punct procentual faţă de 2017, conform datelor companiei de cercetare de piaţă GfK. Ni­velul atins de aceste produse în România este în conti­nua­re mic dacă îl comparăm cu alte ţări, chiar şi din regiune. Spre exemplu, în Austria cota de piaţă a mărcilor private este de peste 30%, în Cehia şi Slovacia peste 20%, potrivit GfK.