Sphera Franchise Group, care administrează brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell, a raportat vânzări de 446 mil.lei în S1, în creştere cu 27%, şi profit în scădere cu 3,5%

Autor: Roxana Rosu 13.08.2019

Grupul de restaurante Sphera Franchise - care deţine franciza brandurilor KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell pe piaţa din România şi pe cea a KFC în anumite zone din Italia şi în Republica Moldova, a încheiat primul semestru cu vânzări consolidate de 446 milioane lei, în creştere cu 27% faţă de perioada similară a anului precedent.

Rezultatele au fost susţinute de accelerarea  vânzărilor în al doilea trimestru al anului, preponderent  la KFC Italia şi Taco Bell, ca urmare a dezvoltării reţelei de restaurante. Sphera a deschis şapte unităţi în T2, dintre care 5 KFC (4 în Italia, 1 în România) şi 2 Taco Bell.

Profitul din exploatarea restaurantelor a crescut cu 6,2% faţă de perioada similară a anului trecut, până la 49,4 milioane lei, susţinut de o creştere anuală de 35% în T2. EBITDA a avansat cu 17,0% până la 36,7 milioane lei (8,2% din vânzări), pe fondul unui avans de 69% în trimestrul doi (9,2% din vânzări), în timp ce profitul net anual a fost cu 3,5% mai mic, respectiv 18,1 milioane lei, după o creştere de 109% în T2. Îmbunătăţirea marjei în trimestrul doi se datorează atât marjelor mai bune la nivelul restaurantelor, cât şi cheltuielilor generale şi administrative (G&A) mai mici.