Lidl: Românii caută tot mai mult produse româneşti, de aceea marca proprie Cămara Noastră a ajuns una permanentă şi a crescut de la 43 la 200 de articole
♦ Lidl are peste 1.800 de produse la raft, iar 80% sunt marcă privată. Majoritatea brandurilor proprii alimentare au produse dezvoltate în România ♦ Mărcile private au ajuns la finalul anului trecut în România la o cotă de piaţă de 16,5% în totalul vânzărilor FMCG după ce au câştigat un punct procentual faţă de 2017, conform datelor companiei de cercetare de piaţă GfK ♦ Ponderea variază de la 10-15% în cazul hipermarketurilor la 80% în cazul discounterilor.
Discounterul german Lidl, intrat oficial pe piaţa locală în 2011 prin preluarea magazinelor Plus Discount, are la raft cea mai mare pondere de produse marcă privată din retail, mai exact 80%, acesta fiind modelul nemţilor pe toate pieţele unde activează. Cea mai mare parte a produselor sunt din import, dar oficialii companiei spun că majoritatea brandurilor proprii alimentare au şi produse dezvoltate în România. Mai mult, Lidl a lansat şi un brand propriu umbrelă - Cămara Noastră - sub care listează doar produse „made in România“.
„Gama marcă proprie Cămara Noastră ce cuprinde produse 100% româneşti, dezvoltate exclusiv de furnizori locali, a fost la început doar o promoţie in & out în timpul primei Săptămâni Româneşti (săptămână tematică în cadrul reţelei Lidl - n.red.). Apoi, având în vedere feedback-ul primit din partea clienţilor, am hotărât să introducem produsele în sortimentul permanent“, spun oficialii Lidl.