Companiile cu cele mai valoroase portofolii de branduri româneşti sunt evaluate la 665 mil. euro, în urcare cu 20% faţă de 2018

Autor: Cristina Roşca 16.08.2019

♦ În clasament există 5 companii antreprenoriale româneşti şi 5 deţinute de giganţi străini ♦ Topul este dominat de firme active în domeniul bunurilor de larg consum, mai exact producţie de bere, ape minerale, lactate sau cosmetice ♦ Singura excepţie e retailerul electroIT Altex ce deţine brandul cu acelaşi nume şi marca Media Galaxy ♦ Podiumul companiilor cu cele mai valoroase portofolii de branduri româneşti este ocupat de Ursus (cu mărcile Ursus, Timişoreana), Altex şi Heineken (Ciuc şi Neumarkt).



Companiile cu cele mai valoroase portofolii de branduri româneşti sunt evaluate la 665 mil. euro, în urcare cu 20% faţă de 2018, arată cel mai recent raport al Brand Finance, firmă independentă globală de evaluare de brand.

„Cele mai valoroase 10 portofolii de branduri sunt evaluate pentru acele companii care exploatează mai mult de un brand pe piaţă. Aceste 10 portofolii prezentate cuprind peste 40 de branduri locale cunoscute, dintre care cele mai valoroase sunt deja incluse în clasamentul individual”, potrivit analiştilor Brand Finance.

Evaluat la 176 milioane euro, grupul Ursus Breweries, activ în industria berii şi controlat de japonezii de la Asahi, continuă să conducă topul portofoliilor, cu trei branduri prezente şi în clasamentul individual, incluzând berea Ursus (42 milioane euro) şi Timişoreana (70 milioane euro). Acesta din urmă este cel mai vechi şi mai valoros brand de bere local.